Do Sieci Sklepów abc dołączył siedmiotysięczny sklep. Ta największa w Polsce sieć małych i średnich sklepów detalicznych, skupionych w ramach sieci franczyzowej prowadzonej przez Grupę Eurocash, rośnie najszybciej na rynku. W ubiegłym roku niemal co drugi sklep spożywczy przystępujący do sieci franczyzowej wybrał właśnie szyld abc „po sąsiedzku”.
– Konkurencja w handlu z roku na rok zaostrza się. Mimo to segment małych i średnich sklepów, o powierzchni między 40 a 300 m2, odnotowuje wzrost sprzedaży. Konsumenci potwierdzają, że chcą robić zakupy blisko domu, wymagając jednocześnie wysokiego poziomu obsługi, odpowiedniego zaopatrzenia i przystępnych cen. Taki mix oferuje dziś nowoczesny handel tradycyjny, którego Sieć Sklepów abc jest najlepszym przykładem. Łączy to co najcenniejsze, czyli przedsiębiorczość niezależnych właścicieli sklepów oraz ich znajomość lokalnego rynku, ze skalą i doświadczeniem Grupy Eurocash. Naszym nadrzędnym celem jest dostarczanie naszym klientom – w tym sklepom abc – narzędzi do skutecznego konkurowania o konsumenta ze sklepami wielkopowierzchniowymi. Na tym konsekwentnie skupiamy się jako Grupa Eurocash, inwestując przez ostatnie 20 lat w rozwój handlu tradycyjnego ponad 2,5 mld zł – mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash.
Siedmiotysięczny sklep abc został uroczyście otwarty 29 maja w Gdańsku, przy ul. Wilhelma Stryjewskiego 29c. W 2014 r. do sieci abc dołączyło 860 placówek.
– Sieć Sklepów abc stale rozwija się. Naszym celem jest dostarczanie właścicielom sklepów takich rozwiązań, które pomogą przyciągnąć klientów do sklepu, zwiększyć obroty i umożliwić osiąganie odpowiedniej marży. To właśnie dlatego rozwijamy nowe koncepty handlowe. Przykładem mogą być rozwiązania z zakresu convenience, czyli abc Mini Bistro – kącik gastronomiczny z kawą, hot-dogami, czy zupą. Chcemy, aby nasze sklepy były czymś więcej niż jedynie sklepami spożywczymi. A poza tym wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów – również tych młodszych, bo dziś co czwarty klient sklepów abc ma poniżej 24 lat – mówi Marcin Witczak- Menadżer Marki abc.
Inne rozwiązania wprowadzane obecnie w Sieci Sklepów abc, które do tej pory konsumenci mogli spotkać jedynie w sklepach wielkopowierzchniowych, to m.in. piekarniki ze świeżym pieczywem, jak i specjalne regały z warzywami i owocami. Sklepy mogą również korzystać z Faktorii Win, która jest autorskim konceptem przyjaznym dla konsumenta sprzedaży tego alkoholu.