*artykuł zewnętrzny*
Aby przyciągać i zatrzymywać talenty, pracodawcy coraz częściej stawiają na employer branding, czyli kreowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy. Ze względu na fakt, że współcześni pracownicy oczekują znacznie więcej niż odpowiadającego ich kompetencjom wynagrodzenia, niezbędne jest wdrożenie takich narzędzi, które umożliwią zarządzanie ich doświadczeniami. W roli tej znakomicie sprawdzi się SAP SuccessFactors, które wspiera organizacje w budowaniu obrazu nowoczesnego pracodawcy.
SAP SuccessFactors – narzędzie do budowania wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy
Do powszechnych problemów, z jakimi borykają się pracodawcy należy brak spójnych procesów HR i przejrzystych ścieżek rozwoju pracowników. Tworzenie atrakcyjnego środowiska pracy to wymagające zadanie, które wymaga podjęcia specjalnych środków. Rozwiązanie stanowi SAP SuccessFactors – rozwiązanie wspierające employer branding na każdym etapie zatrudnienia. System zapewnia spójność procesu rekrutacji, poprawiając doświadczenia kandydata. Zastosowanie opartych na danych strategii rekrutacyjnych pozwala na dotarcie do zróżnicowanych grup talentów i umożliwia dopasowanie pozyskanych pracowników do odpowiednich stanowisk. Z kolei moduł Onboarding pomaga w budowaniu przynależności do firmy i pozwala na tworzenie pozytywnego pierwszego wrażenia wśród nowo zatrudnionych osób.
SAP SuccessFactors – wsparcie pracowników w rozwoju
SAP SuccessFactors wspiera employer branding także poprzez spersonalizowane możliwości rozwoju zawodowego, dostosowane nie tylko do potrzeb biznesu, ale też celów jednostki. Łatwy dostęp do szkoleń i intuicyjne narzędzia do zarządzania wynikami sprzyjają ciągłemu doskonaleniu umiejętności, a także zdobywaniu nowych kompetencji. To z kolei oznacza wzrost zaangażowania pracowników oraz ich satysfakcji z pracy.
SAP SuccessFactors umożliwia również kształtowanie nowych liderów i planowanie przekazywania ról kierowniczych, kładąc nacisk na rozwój wewnętrznych talentów zamiast na rekrutację zewnętrzną.
SAP SuccessFactors a zaangażowanie pracowników
System wpływa na odbiór firmy, która dzięki niemu jawi się jako nowoczesna i przyjazna. Personalizacja rozwoju ma pozytywny wpływ na retencję pracowników, ale to nie wszystko. Zwiększeniu ich zaangażowania sprzyja również przejrzysta komunikacja w ramach modułu Employee Central, który pozwala na centralizację danych pracowników, zapewniając im łatwy dostęp do potrzebnych informacji oraz narzędzi. Wdrożenie SAP przynosi także efekt w postaci wzrostu transparentności, wynikającego z ciągłego przekazywania informacji zwrotnych i częstszych interakcji między menedżerami, a członkami zespołów. Dodatkowo, SAP SuccessFactors pozwala na zarządzanie doświadczeniami zatrudnionych osób poprzez skuteczną identyfikację problemów i wprowadzanie ukierunkowanych usprawnień.
SAP SuccessFactors dla realizacji kluczowych celów employer brandingu
SAP SuccessFactors wspiera firmy w budowaniu pozytywnej kultury pracy, w promowaniu przejrzystej komunikacji i wzmacnianiu pozycji pracowników, którzy utożsamiają się z marką i angażują w osiąganie założonych celów biznesowych. System sprzyja również przyciąganiu talentów poprzez dostosowane strategie rekrutacyjne, wykorzystanie zwiększających widoczność ofert narzędzi marketingowych i dostosowane do potrzeb nowo zatrudnionych osób rozwiązania onboardingowe. Kreuje tym samym wizerunek nowoczesnej i otwartej na innowacje firmy. Zapewnienie pracownikom możliwości spersonalizowanego rozwoju pomaga w budowaniu długofalowej lojalności i czyni z nich najlepszych ambasadorów organizacji.
SAP SuccessFactors dostarcza pracodawcom narzędzi do stworzenia środowiska, w którym talenty mogą rozkwitać. Aby zaimplementować rozwiązanie w swojej firmie, warto zapewnić sobie wsparcie firmy Hicron – partnera wdrożeniowego z wieloletnim doświadczeniem na międzynarodowym rynku, cenionego za elastyczność, otwartość oraz indywidualne podejście do każdego projektu.