Rynek wody rośnie w siłę

Aktualności

Rynek wody rośnie w siłę

17 sierpnia 2016

Cała kategoria wód butelkowanych była drugą co do wartości kategorią na rynku napojów bezalkoholowych osiągając w ostatnim półroczu wzrost o 7,7 proc. Była to też kategoria charakteryzująca się najszybszym tempem wzrostu – jej wielkość urosła aż o 11,7 1 proc Rynek napojów bezalkoholowych, w tym wody, charakteryzuje się dużą sezonowością. Do kolejnych wzrostów w drugim kwartale 2016 r. przyczyniły się wysokie temperatury powietrza, czyli łagodna zima i ciepły czerwiec.

Oba segmenty w kategorii wody – czyli woda gazowana i niegazowana – pokazały wzrost na podobnym poziomie, przy czym wzrost wartościowy był szybszy niż w przypadku wielkości rynku. Wartość rynkowa wody gazowanej rosła stopniowo. W ostatnim półroczu zwiększyła się o 12,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim, a wartość segmentu wody niegazowanej urosła o 16,2 proc.2

Innowacje i dzieci

Wartościowy udział Żywiec Zdrój w całej kategorii napojów bezalkoholowych wzrósł od początku roku do 8,7 proc. w stosunku omawianego okresu w roku 20151.

– Nie było dla nas zaskoczeniem, że do wzrostu naszych udziałów przyczyniło się portfolio wody niegazowanej, w którym znalazła się m.in. nowa linia wody kierowanej do dzieci w innowacyjnych opakowaniach z bohaterami filmu Angry Birds. Mieliśmy wiele sygnałów z rynku, że ta oferta cieszy się powodzeniem. Dzięki takim produktom rodzicom łatwiej zachęcić swoje pociechy, by piły zdrowiej – mówi Inga Songin, Dyrektor ds. Marketingu i PR w firmie Żywiec Zdrój S.A.

Wody smakowe

Segment tzw. wód smakowych niegazowanych utrzymał trend wzrostowy. Flagowe produkty Żywiec Zdrój, które przyczyniły się do tego wzrostu to tegoroczne nowości: Soczysty, czyli połączenie wody niegazowanej z sokiem z owoców naturalnego pochodzenia oraz Głupawka o smaku Zwariowanej Poziomki i Wyczesanego Jabłka z linii dla dzieci w poręcznym opakowaniu z dziubkiem i humorystycznymi grafikami. Żywiec Zdrój osiągnął 49,1 proc. udziału w wartości rynkowej tego segmentu, co oznacza wzrost w stosunku do roku ubiegłego 2.

* Badanie TNS Polska przeprowadzone w maju 2014 roku na zlecenie Żywiec Zdrój na próbie głównej 1000 Polaków (w wieku 16- 64 lata) oraz próbie 650 dzieci (do 15 r.ż.). W badaniu zastosowano metodę dzienniczkową oraz metodę wywiadów indywidualnych (w przypadku dzieci kwestionariusz i dzienniczek były wypełniane przez matki).

** Żywiec Zdrój jest najlepiej rozpoznawalną marką wód butelkowanych w kraju. Według badań instytutu Millward Brown słyszało o niej 98 proc. konsumentów, a 80 proc. wymienia ją spontanicznie jako brand, który zna.