W ubiegłym roku polskie gospodarstwa domowe na zakup sosów i dressingów przeznaczyły blisko 1,3 mld zł – wynika z badań sporządzonych przez instytut GfK. Pod określeniem „sosy i dressingi” kryją się: majonezy, ketchupy, musztardy oraz gotowe sosy zimne, używane do sałatek, kanapek, hamburgerów czy potraw z grilla oraz hummus, pesto itp. Spośród sosów spadek odnotowały majonezy (o 1,2%) oraz keczupy ( o 0,7%). Z kolei o 12% zwiększyła się sprzedaż sosów zimnych i o 3% musztard. Pod względem liczby nabywców, najniższy udział w zakupach całej kategorii zanotował segment gotowych sosów zimnych (63%). Wzrosła natomiast o 5% częstotliwość kupowania produktów z tego segmentu.
Biorąc pod uwagę wszystkie grupy produktów zaliczanych do segmentu gotowych sosów zimnych, najdynamiczniej rozwija się hummus, którego udział w zakupach całego segmentu wyniósł w 2016 r. 11% podczas gdy w 2015 r. wynosił 4%. Największą popularnością cieszą się w dalszym ciągu tzw. sosy uniwersalne. Gotowe sosy zimne najczęściej kupowane są w miastach liczących powyżej 200 tys. mieszkańców. Poza tym zauważono, że im wyższe dochody danego gospodarstwa domowego, tym częściej kupowano w nim gotowe sosy zimne.
źródło: GfK
foto: pixabay.com