Spożycie lodów w Polsce to około 4 l na osobę. Dla porównania w Szwecji, Finlandii czy Norwegii, czyli krajach, w których panują jeszcze mniej sprzyjające warunki pogodowe, spożycie lodów przekracza 10 l na osobę.
– Rynek lodów w Polsce jest wart ponad 1 mld 600 tys. zł i jest to rynek, który się rozwija, jest to kategoria, która rośnie. Na nią składają się zasadniczo dwie makro kategorie, lody impulsowe i lody familijne, obydwie podkategorie rosną, ale szybciej rozwija się strefa lodów familijnych. Lody impulsowe to lody, które możemy natychmiast spożyć, na przykład lody w rożku lody na patyku. Lody familijne to opakowania litrowe, jak również multipaki lodów impulsowych – mówi Nina Piątkowska z firmy badawczej Nielsen.
Lody odgrywają też rolę w handlu zagranicznym. Wartość ich eksportu stanowi około 16 proc. wartości sprzedaży detalicznej w kraju. Lody z Polski trafiają głównie do Czech, na Węgry, Litwę, Łotwę i do Estonii.
Źródło: IAR