W ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy kategorii dań chłodzonych kwotę ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost o 14,7% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 83% gospodarstw sięgnęło po produkty z tej kategorii. Analizowany rynek chłodzonych dań gotowych obejmuje wszystkie dania gotowe, takie jak np. pizza, kotlety, hamburgery, flaki oraz produkty mączne i ziemniaczane, np. pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, przechowywane w sklepach w lodówkach, które zaraz po podgrzaniu są gotowe do spożycia. Kategoria obejmuje zarówno produkty pakowane fabrycznie, jak i kupowane na wagę. Polskie gospodarstwa domowe kupują gotowe dania chłodzone przeciętnie 11 razy w roku, sięgając podczas pojedynczej wizyty w sklepie po około 0,7 kilograma (bądź litra) tego typu produktu i wydając na to średnio 8,3 zł w ramach jednego aktu zakupu. Średnie wydatki na kategorię w ciągu ostatniego roku wyniosły około 93 zł na nabywcę i jest to 12% więcej niż rok wcześniej. Najbardziej popularnym chłodzonym daniem gotowym są pierogi. Obecnie sięga po nie aż 49,1%polskich gospodarstw. W dalszej kolejności konsumenci sięgali po: kotlety (6,4%), pizzę (5,9 proc.), krokiety (5,4 %) oraz pampuchy – kluski na parze (5,1 %).
Źródło: gfk