Ruszyła druga edycja inicjatywy :Dobry Znak

Aktualności

Ruszyła druga edycja inicjatywy :Dobry Znak

07 maja 2019

Po sukcesie zeszłorocznej akcji, Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami  Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy :DobryZnak. Jej beneficjentami są mali przedsiębiorcy. Otrzymują oni pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych i usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał krajobrazowych, a odświeżoną estetyką  przyciągały klientów.

W tym roku to internauci zdecydują, w którym mieście szyldy i witryny zostaną odnowione. Na Facebooku na fanpage’u :DobryZnak osoby z całej Polski mogą zagłosować na jedno z sześciu miast biorących udział w akcji: Elbląg, Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 24 maja. Swój głos może oddać każdy – nie tylko mieszkańcy wymienionych miast.

Po wyborze miasta, organizatorzy kampanii :Dobry Znak wspólnie z samorządem lokalnym i w porozumieniu z właścicielami lokali, dokonają wyboru konkretnego fragmentu zwycięskiego miasta, który zostanie zrewitalizowany. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie metamorfozy i ogłoszenie jej efektów.

Uruchomiona w zeszłym roku platforma dobryznak.org, prezentuje m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwia przedsiębiorcom przeprowadzenie metamorfozy. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

Akcja ma na celu walkę z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym wywołanym przez dużą liczbę kolorowych szyldów i reklam, „potykaczy” czy naklejek w oknach lub na elewacjach lokali usługowych. Także samorządy podejmują działania, aby ograniczyć ten chaos – wprowadzają uchwały krajobrazowe, które mają za zadanie m.in. stonować witryny sklepowe. :DobryZnak daje przedsiębiorcom szansę być w zgodzie z wymogami prawnymi i estetycznymi, jednocześnie przyciągając klientów stylową identyfikacją wizualną ich punktu sprzedaży.