Rusza kampania społeczna FASOFF

Producenci

Rusza kampania społeczna FASOFF

08 września 2020

  • #kampania społeczna
  • #kompania piwowarska

O tym wciąż trzeba przypominać i mówić głośno: Nie pij w ciąży. Nawet mała ilość alkoholu może być przyczyną FAS – jednego z najcięższych zaburzeń nieprorozwojowych. Dlatego po raz drugi Fundacja „Dom w Łodzi” przy wsparciu Kompanii Piwowarskiej rusza z kampanią społeczną FASOFF.

FAS, czyli płodowy zespół alkoholowy, to jedno z najcięższych zaburzeń nieprorozwojowych. Alkohol spożywany w czasie ciąży uszkadza układ nerwowy i narządy wewnętrzne płodu. Dzieci z FAS zwykle przychodzą na świat przedwcześnie, z niską masą urodzeniową, wadami serca i wzroku, z wyraźnymi dysmorfiami twarzy. Efekty uszkodzeń układu nerwowego dają się we znaki na każdym etapie – od zaburzeń naturalnych odruchów, po opóźnienie rozwoju, które uniemożliwi samodzielne dorosłe życie.

Kampania FASOFF rusza 9 września – w Światowym Dniu FAS. Organizatorzy chcą w działania zaangażować społeczność internetową – tradycyjnie chodzi o wstawienie na swoim profilu zdjęcia z odwróconym kieliszkiem i komentarzem: nie pij w ciąży / ciąża bez alkoholu. Powstanie też spot – a nawet jego kilka wersji – z udziałem influencerów i znanych blogerów.

Partnerem projektu FASOFF jest Kompania Piwowarska – firma odpowiedzialna społecznie, która od wielu lat przypomina, by w ciąży nie pić alkoholu, nigdy nie jeździć po alkoholu i nigdy nie podawać i sprzedawać alkoholu nieletnim.

– Nasze stanowisko w sprawie spożywania alkoholu jest jasne – nigdy w ciąży. Bardzo zależy nam, aby piwo było spożywane tylko w bezpiecznych warunkach, bez szkody dla siebie i innych. Nasze działania edukacyjne prowadzimy już od wielu lat. Staramy się przy tym prowadzić je we współpracy z innymi podmiotami, aby zwiększać ich skuteczność i zasięg. Stąd nasza współpraca z „Domem w Łodzi” – placówką, która doskonale wie jak wiele złego wyrządza spożywanie alkoholu w ciąży i jak bardzo trzeba jeszcze przestrzegać przed tego rodzaju zachowaniem – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

oprac. P.Ł.