Rusza 11. edycja programu „W drodze do pracy”

Producenci

Rusza 11. edycja programu „W drodze do pracy”

15 września 2021

Po raz kolejny firma Henkel Polska oraz Fundacja Miejsce Kobiet uruchamiają program „W drodze do pracy”, dzięki któremu kobiety odzyskują poczucie własnej wartości i po dłuższej przerwie wracają na rynek pracy. Projekt, z sukcesami prowadzony od 2013 r., w popandemicznej rzeczywistości zyskuje jeszcze bardziej na znaczeniu. W 10 poprzednich edycjach udział wzięło 200 uczestniczek, z których 75% z sukcesem odnalazło się na rynku pracy. Udział w programie jest bezpłatny, a rejestrować można się od 14 września do 6 października pod adresem: www.miejscekobiet.pl

Celem programu „W drodze do pracy” jest wspieranie kobiet i wyrównywanie ich szans na polskim rynku pracy. Program skierowany jest do kobiet z województwa mazowieckiego pozostających bez pracy przez rok i dłużej. Chcąc wrócić do pracy, muszą one pokonać wiele ograniczeń, z których duża część ma charakter psychologiczny.

Wspólna inicjatywa firmy Henkel Polska i Fundacji Miejsce Kobiet „W drodze do pracy” stanowi istotne wsparcie dla kobiet – za sprawą odpowiednio dobranych warsztatów i treningów wyposaża je w potrzebne kompetencje i buduje poczucie pewności siebie. Jego uczestniczki w czasie intensywnego, 3-miesięcznego programu nie tylko zdobywają nowe umiejętności praktyczne, ale także wspierają się wzajemnie w stawianiu pierwszych kroków na drodze ku wymarzonej pracy. Dlatego tak istotnym elementem projektu „W drodze do pracy” jest współpraca z doświadczonymi psychologami i coachami, którzy pomagają uczestniczkom otworzyć się na zmianę i odbudować poczucie własnej wartości.

– Niezmiernie cieszę się, że przystępujemy do kolejnej, już 11., edycji tego bardzo ważnego dla Henkla projektu społecznego. Jego znaczenie jest tym większe, że popandemiczny kryzys na rynku pracy zadziałał zdecydowanie na niekorzyść kobiet. Dlatego z nową energią będziemy wspierać przyszłe uczestniczki w odzyskiwaniu poczucia własnej wartości i szukaniu swojego miejsca w życiu zawodowym – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocnik zarządu ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska.

Program tegorocznej edycji jest, jak co roku, niezwykle bogaty. Jego najważniejsze elementy to trening psychologiczny oraz kompletny kurs aktywizacji zawodowej „Spadochron”, który pomaga uczestniczkom odkryć ich indywidualne zainteresowania i predyspozycje do wykonywania określonej pracy oraz buduje ich wewnętrzną motywację i wiarę we własne możliwości. Ponadto w programie zostały przewidziane zajęcia praktyczne, które przygotują panie do efektywnego szukania pracy, ćwiczenia z autoprezentacji i emisji głosu, zajęcia z doradcą zawodowym, czy też warsztaty zarządzania czasem. Zgodnie z tradycją uczestniczki wezmą również udział w spotkaniach networkingowych z pracowniczkami firmy Henkel, dzięki którym dowiedzą się, jak wygląda praca w dużej, międzynarodowej firmie.