Promowanie idei work-life balance, dbanie o relacje z pracownikami, szkolenia, a także działania ekologiczne i prozdrowotne – zdaniem ekspertów z portalu MarkaPracodawcy.pl to największe atuty Rossmanna jako pracodawcy. Firma zdobyła nagrodę specjalną „Friendly Workplace 2020” w konkursie zorganizowanym przez ten portal.
Konkursowe jury, złożone z przedstawicieli redakcji, doceniło Rossmanna za promowanie idei work-life balance. Jednym z benefitów dla pracowników firmy jest największy w Polsce program rozwoju pasji – „Pozytywnie Zakręceni”. W jego ramach rocznie organizuje się ponad 160 wydarzeń. Pracownicy mogą jeździć na nartach, profesjonalnie nurkować czy uprawiać windsurfing.
Rossmann ma też bogatą ofertę socjalną. Pracownicy korzystają m.in. z kolonii dla dzieci, zorganizowanych ok. 50 wycieczek do najciekawszych miejsc w Polsce i zagranicą, dofinasowania wydarzeń kulturalnych i sportowych, otrzymują becikowe i wyprawki szkolne dla dzieci oraz pomoc finansową na święta. W ubiegłym roku w szkoleniach wewnętrznych i e-learningowych wzięło udział 14,5 tys. osób.
Rossmann znany jest również ze swoich inicjatyw na rzecz ekologii i promocji zdrowia. W 2019 r. firma przygotowała akcję „Dbam o zdrowie”. Jej najważniejszym punktem było Mobilne Miasteczko Zdrowia Rossmanna, a pracownicy skorzystali z licznych warsztatów, wykładów i mogli wykonać badania. Ponadto zorganizowano weekendy zdrowia dla pracowników, połączone z zajęciami z jogi, masażami, strefą fitness i szkoleniami z zakresu pierwszej pomocy EFR. Szkolenia ukończyło 1,5 tys. pracowników. Taki wynik dał 1. miejsce w Polsce i 3. w Europie pod względem liczby przeszkolonych osób wśród firm niezwiązanych z opieką medyczną.
Firma realizuje przyjętą politykę środowiskową. We wszystkich drogeriach zainstalowano nowoczesne filtry do wody i wymieniono papier na przyjazny środowisku. W oczach jury uznanie wzbudziła akcja „Pomagamy jak umiemy”. W 2020 r. rozpoczęła się jej czwarta edycja. Podczas zeszłorocznej odsłony, Rossmann wsparł 250 organizacji charytatywnych produktami o wartości 5 mln zł.