Posiadająca ponad 1300 drogerii w Polsce, sieć Rossmann zakończyła 2018 r. obrotami sięgającymi ponad 10 mld zł. Oznacza to wzrost w stosunku rocznym, jednak sieć odczuła negatywne skutki niedzielnego ograniczenia handlu.
W rozmowie z „Rzeczpospolitą” Marek Maruszak, prezes Rossmann przyznał, że ubiegły rok był udany dla sieci. Zaznaczył, że udało się zrekompensować w pozostałe dni 70% utraconych w niehandlowe niedziele obrotów. Pozostałe 30% określił jako „wymierną stratę”. Sieć zanotowała jednak wzrost obrotów, ponieważ w 2017 r. sprzedaż sieci przekroczyła 9 mld zł.
Łączne przychody Rossmanna w 2018 r. wzrosły o 5,1% do 9,5 mld euro. Na rodzimym rynku niemieckim sprzedaż zwiększyła się o 4,1% do 6,7 mld euro, a na pozostałych rynkach (Polska, Węgry, Czechy, Turcja, Albania i Kosowo) wzrost wyniósł 7,7%.
Źródło: Rzeczpospolita