Wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności przez dyskonty wynosi obecnie 26%. Analiza gęstości sieci dyskontów przeprowadzona przez gfk wykazuje jednak duże zróżnicowanie w zakresie ich docierania do konsumentów. Średnio na jeden sklep dyskontowy przypada w Polsce 11 tys. mieszkańców. Jednak już w Warszawie jest to 13,8 a w Poznaniu 6,3 tys. Największe nasycenie dyskontami występuje w średnich miastach, jak np. Ostrołęka, Słupsk, Jelenia Góra, gdzie na jeden sklep dyskontowy przypada mniej niż 5 tys. mieszkańców. W Polsce występują też obszary, gdzie na jeden dyskont przypada ponad 50 tys. mieszkańców. Na tzw. ścianie wschodniej na jeden sklep w tym kanale przypada około 20 tys. mieszkańców, podczas gdy w zachodniej części kraju rynek jest zdecydowanie bardziej konkurencyjny i na jeden sklep w analizowanym kanale przypada mniej niż 9 tys. mieszkańców.
Źródło: gfk