Rośnie wartość koszyka zakupowego

Detal/Hurt

Rośnie wartość koszyka zakupowego

15 lutego 2022

Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzony przez ASM Sales Force Agency wykazało, że w styczniu średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 238,64 zł. W porównaniu do grudnia 2021 r. jest to wzrost o 5%. 

Do podwyższenia średniej wartości koszyka z pewnością przyczyniła się inflacja. Z raportu wynika, że koszyk produktów najtańszych w styczniu wyniósł 189,18 zł. Jest to o 11,44 zł więcej niż w grudniu ubiegłego roku. Za produkty najdroższe w styczniu musieliśmy zapłacić 305,12 zł (więcej o 21,64 zł niż w ostatnim miesiącu 2021 r.). W ujęciu rocznym dane wskazują, że w styczniu wartość minimalnego koszyka zakupowego była większa o 5,39%, a maksymalnego – mniejsza o 8,23% w porównaniu z 2021 r. 

W styczniu br. względem 2021 roku podrożało osiem kategorii produktów, tj.: dodatki, mięso, wędliny i ryby, mrożonki, produkty tłuszczowe, napoje, nabiał, słodycze oraz używki i alkohol. Najszybciej drożejącą kategorią były produkty tłuszczowe. Wobec 2021 r. wzrost wyniósł 40%. Z kolei największy spadek cen zanotowały produkty sypkie.

źródło: businessinsider.com.pl