Rośnie popyt na drogie, markowe wędliny

Aktualności

Rośnie popyt na drogie, markowe wędliny

13 marca 2015

Rośnie popyt na wędliny, a przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie – podaje Rzeczpospolita.

W ciągu ostatniego roku gospodarstwa domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł. Z tego 33,8% przypadało na zapakowane kiełbasy i szynki. Jeszcze w połowie 2014 r. ich udziały w rynku wędlin nie przekraczały 30%.

Rosnący popyt na zapakowane produkty sprawia, że na znaczeniu zyskują marki wędlin. Firmy inwestują w nie chętnie także dlatego, że dzięki rozpoznawalnym brandom łatwiej im konkurować na rynku, w którym coraz większą rolę odgrywają sieci handlowe.

Tymczasem według przedstawicieli branży, od czasu wprowadzenia zakazu eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej do Rosji – czyli od roku – można zaobserwować znaczący spadek cen tego surowca.

PAP