Rośnie liczba osób czytających gazetki sieci handlowych

Rośnie liczba osób czytających gazetki sieci handlowych

06 września 2023

Rośnie liczba osób czytających gazetki sieci handlowych w Polsce. W roku 2020 było to 51% a obecnie osiągnęło pułap 63%. Z kolei aż 40% młodych, jak wynika z badań Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna, między 18 a 24 rokiem życia również sięga po papierowe gazetki promocyjne sieci handlowych. Jak udało się zaobserwować redakcji „Poradnika Handlowca” również w Niemczech one dominują. Mieszkańcy Berlina znajdują je m.in. w skrzynkach pocztowych. Można je również otrzymać w tamtejszych placówkach handlowych, np. w Aldi.

Stale rosnące koszty życia zmuszają nas do oszczędności. Przykładowo, aż 91% Polaków deklaruje, że ogranicza wydatki na żywność — wynika z badań BIG InfoMonitor. Co ciekawe, młode pokolenie, wychowane ze smartfonem w ręku, w poszukiwaniu promocji sięga po… drukowane gazetki, które wydawałoby się, że powinny odchodzić w zapomnienie…

90% Polaków czyta gazetki

Inflacja skłania nas do robienia tańszych zakupów niż do tej pory. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na oszczędzanie w gospodarstwie domowym jest świadome planowanie zakupów. Według danych Kantar już 77% Polaków tworzy listy zakupów.

Dobrym sposobem na mniejsze rachunki za zakupy jest również korzystanie z promocji. W tym przypadku pomocne mogą okazać się gazetki promocyjne, które możemy znaleźć w skrzynkach pocztowych lub na wejściu do sklepu. Co ciekawe, z badań Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna wynika, że nie są one jedynie domeną osób starszych. Na pytanie: „Gdzie najczęściej szukasz informacji o promocjach?” 40% badanych w wieku 18-24 lata odpowiedziało, że w gazetkach promocyjnych sieci handlowych.

Co więcej, Polacy częściej niż trzy lata temu przeglądają gazetki sieci handlowych. W 2020 roku ponad połowa respondentów (51%) przynajmniej raz w tygodniu przeglądała gazetki promocyjne. Natomiast obecnie robi to aż 63% osób.

Jak widać, Polacy kochają gazetki promocyjne niezależnie od wieku. Zdaniem autorów informacji – GlobalSM w innych krajach trend ten jest odwrotny. Kolejne sieci handlowe decydują się na wycofanie drukowanych gazetek. Mają być one zastępowane elektronicznymi odpowiednikami w aplikacjach lub dystrybuowane wysyłką mailową. Redakcja „Poradnika Handlowca” polemizuje jednak z tą oceną – w Berlinie – który często odwiedzamy, zarówno w osiedlowych skrzynkach pocztowych jak i w popularnych sieciach handlowych jak ALDI czy Netto znajdziemy, jak w Polsce – tradycyjne drukowane gazetki z ofertami. Stosowną informację wysłaliśmy do autorów raportu.

źródło: GlobalSM
Oprac.: redakcja