3 kwietnia br. w warszawskim Soho Factory odbyły się warsztaty kulinarne „Barilla – prawdziwe włoskie gotowanie”. „Poradnik Handlowca” uczestniczył w tym wydarzeniu.
Makaron na rynku produktów zbożowych w Polsce należy do jednej z najczęściej kupowanych grup towarowych i w odróżnieniu od wielu innych produktów spożywczych, jego sprzedaż nie spadła podczas kryzysu. Według analiz zaczerpniętych z najnowszego raportu ACNielsen, w okresie od grudnia 2012 roku do listopada 2013 roku, rynek makaronów w Polsce zanotował 25% wzrost w ujęciu ilościowym i 3% w ujęciu wartościowym w stosunku do poprzedniego okresu. Przewiduje się, że trend ten utrzyma się w 2014 roku.
– Według danych ACNielsen, rośnie udział sprzedaży tych form makaronu, które są najczęściej spożywane w formie dania głównego we włoskim stylu, a nie dodatku do zup. Jakość makaronu spożywanego w takiej formie ma znacznie większe znaczenie, na co konsumenci coraz częściej zwracają uwagę. Ze względu na ten właśnie fakt oraz wartość sektoru makaronów na polskim rynku w ostatnim roku – 921 mln zł, zdecydowaliśmy o intensyfikacji naszych działań sprzedażowych i komunikacyjnych, odpowiadając na realne potrzeby konsumentów – mówi Marcin Strzelecki, Market Manager polskiego oddziału włoskiej firmy Barilla.
W związku z intensywnym rozwojem firmy i przewidywaną dynamiką wzrostu polskiego rynku makaronów, na luty 2014 roku planowane jest wsparcie reklamowe w postaci szeroko zakrojonej, wizerunkowej kampanii telewizyjnej. Jak mówi Marcin Strzelecki: – Barilla to jedna z niewielu marek na tutejszym rynku, oferująca prawdziwe, oryginalne włoskie makarony z segmentu premium oraz najwyższej jakości sosy. I właśnie te wartości będziemy komunikować.