Firmy sektora jajecznego coraz bardziej interesują się nienasyconym jeszcze rynkiem roślinnych alternatyw dla jaj. Globalni gracze przyglądają się trendom, podejmują wyzwania otwierając się na nowe rozwiązania i inwestując w technologie przyszłości.
Największy brazylijski producent jaj konsumpcyjnych – Mantiqueira zainwestował w wegański produkt będący roślinną alternatywą dla jaj konsumpcyjnych. Firma zadebiutowała z nowym produktem pod nazwą N.Ovo podczas targów Super Rio Expofood. Brazylijski substytutu dla jaj na bazie grochu będzie dostarczany konsumentom w formie sproszkowanej w klasycznych opakowaniach dla jaj. Dystrybuowany będzie we współpracy z handlem nowoczesnym i sklepami detalicznymi mniejszego formatu.
Przypominamy, że w 2018 roku w amerykański start-up firmy JUST , produkt „JUST Egg”, zainwestowała włoska grupa Eurovo – wiodący producentem i dystrybutor pasteryzowanych i suszonych jaj. Co ciekawe, niedawno partnerstwo z JUST nawiązał znany już z nietypowych działań – niemiecki gigant drobiarski Grupa PHW. Wcześniej, przedsiębiorstwo PHW zainwestowało także w rewolucyjną technologię produkcji „czystego mięsa” oraz rozpoczęło współpracę z firmą Beyond Meat produkującą „roślinne burgery”.
„Na tle gorących dyskusji, które toczą się aktualnie na temat prawidłowego znakowania produktów roślinnych – używania nazw odnoszących się do mięsa w alternatywach roślinnych – spekulujemy, że być może w najbliższym czasie do dyskusji dołączy branża jajeczna. Mogą bowiem powstać wątpliwości, że analogia opakowania i używanie wyrażeń „jajo” do roślinnych substytutów jest niewłaściwe z punktu widzenia zarówno konsumenta jak i producentów jaj „konwencjonalnych”.” – zaznacza Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
Foto: Pixabay