Rok 2017 udany dla Grupy Muszkieterów

Aktualności

Rok 2017 udany dla Grupy Muszkieterów

Grupa Muszkieterów opublikowała wyniki finansowe za 2017 r., raportując 2,1 proc. wzrost. Przychody pionu rolno-spożywczego istotnie zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterów w Europie, który wyniósł 41,6 mld euro.

– Wzrost Grupy w 2017 r. potwierdza siłę naszego modelu biznesowego opierającego się na potencjale niezależnych przedsiębiorców. W 2018 r. planujemy utrzymać tę dynamikę, podnosząc efektywność biznesową naszych placówek. Na liście celów mamy również kolejne wdrożenia nowoczesnych narzędzi sprzedaży jak na przykład platforma e-commerce czy aplikacja mobilna – deklarował Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie wyniósł 25,36 miliarda euro bez udziału stacji paliw, co daje wzrost o 1,8 proc rok do roku (po ich włączeniu 33,49 miliarda euro i wzrost o 4 proc. rok do roku).

Sieci Bricomarché i Brico Cash zanotowały obroty na poziomie 2,58 miliarda euro. Sieć Roady, na którą składa się 147 centrów samochodowych w Europie, w tym 115 we Francji, wypracowała – bez stacji paliw – obrót na poziomie 190 milionów euro. Sieć Poivre Rouge z 85 restauracjami we Francji wypracowała w 2017 r. obrót w wysokości 87,9 miliona euro, co wpłynęło na polepszenie tego wyniku o 3,6 proc rok do roku. Obrót Agromousquetaires wyniósł 4,02 miliarda euro w 2017 roku, co oznacza 2,6 proc. wzrost r/r dla tej marki.

W 2017 r. Immo Mousquetaires w Europie przebudowało 146 punktów sprzedaży, i otworzyło 85 kolejnych. W tym roku Immo Mousquetaires koncentruje się na realizacji strategii rozwoju w dużych aglomeracjach. Do 2021 r. spółka planuje mieć w portfolio ponad 100 punktów Intermarché Express.

Wyniki Grupy Muszkieterów, według danych z końca ubiegłego roku, przedstawiają się następująco:

•             41,6 miliarda euro obrotu (w tym stacje paliw),

•             3 095 przedsiębiorców,

•             3 610 punktów sprzedaży w Europie,

•             146 000 pracowników,

•             5,8 mln mkw. powierzchni sprzedaży,

Intermarché posiada 2 393 punkty sprzedaży w Europie, z czego 1 838 we Francji podzielonych na 4 formaty (1 365 super, 303 contact, 86 express, 84 hiper). We Francji 1 275 punktów sprzedaży proponuje usługę e-commerce (1 035 punktów drive, 235 punktów drive dla niezmotoryzowanych klientów, jedynie 5 z dostawą do domu)