Robert Sas nowym Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz International w Polsce i krajach bałtyckich

Ludzie

Robert Sas nowym Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz International w Polsce i krajach bałtyckich

07 marca 2023

Mondelēz International, globalny lider w branży przekąsek i producent ulubionych przez konsumentów marek takich jak Milka, Oreo, belVita, Toblerone, 7Days, Prince Polo, Delicje, Lubisie, San i Halls, ogłasza zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego w Polsce i krajach bałtyckich.

Od 1 kwietnia br. funkcję tę pełnić będzie Robert Sas. Nowy Dyrektor Zarządzający ma wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie w sprzedaży i marketingu, w których budował lokalną oraz regionalną strategię dla kluczowych marek FMCG, z sukcesem realizował kampanie komunikacyjne 360º, nadzorował sprzedaż, logistykę i finanse oraz zarządzał zróżnicowanymi zespołami na wielu rynkach.

Robert Sas dołączył do Mondelēz International w 2008 roku. Dotychczas pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży odpowiedzialnego za zarządzanie sprzedażą terenową oraz kontakty z kluczowymi klientami. Wcześniej pracował jako Dyrektor Marketingu na Niemcy i Austrię oraz Kierownik Marketingu na Europę Środkową z odpowiedzialnością za kategorię czekolady na sześciu rynkach: w Polsce, w Czechach, na Słowacji i w krajach bałtyckich.

Bogate doświadczenie Roberta Sasa w zarządzaniu sprzedażą oraz w marketingu na wielu europejskich rynkach pozwala mu umiejętnie łączyć wiedzę o zachowaniach konsumentów zdobytą w takich firmach badawczych jak GfK i SMG/KRC z biegłością biznesową uzyskaną w British-American Tobacco i Kraft Foods / Mondelēz International.

W nowej roli Robert Sas zastąpi Marcina Dobrocka, dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego na Polskę i kraje bałtyckie, który zostaje w strukturach Mondelēz International i obejmie stanowisko Dyrektora Zarządzającego na rynki Beneluksu.

Marcin Dobrock pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego na Polskę i kraje bałtyckie przez ostatnie 3,5 roku. Z sukcesem przeprowadził firmę przez okres pełen niespotykanych wcześniej wyzwań takich jak pandemia, czy wojna w Ukrainie. Odegrał także kluczową rolę w wielu strategicznych projektach, w tym w przejęciu firmy Chipita.

W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła swoją pozycję w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce, a także przeprowadziła największe od 25 lat zmiany na marce Milka. Prężnie rozwijała się także działalność charytatywna Mondelez m.in. na rzecz uchodźców, czy osób bezdomnych, a także wewnętrzne inicjatywy z zakresu różnorodności, równości i inkluzywności, których Marcin Dobrock jest gorącym orędownikiem.