Ostatnie lata – pandemia, wojna na Ukrainie i wynikająca z nich niepewność, przyniosły bardzo wiele zmian w otaczającym nas świecie. Rynek FMCG również nie pozostał na nie obojętny a wielu spośród właścicieli sklepów stanęło przed dylematem czy prowadzić nadal swoją działalność. LIVIO jako świadomy organizator sieci franczyzowej, zrzeszającej ponad 4200 sklepów, wdraża nowe strategie działania aby wesprzeć swoich partnerów w zarządzaniu i utrzymaniu ich biznesów.
Jednym z istotnych działań podejmowanych przez sieć, jest projekt powołania w każdym z 10 jej oddziałów, tzw. Rad Franczyzowych. Ich członkowie – właściciele sklepów franczyzowych – będą uczestniczyć w budowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań oferowanych przez sieć. To sposób na lepsze wsłuchanie się w potrzeby, problemy i pomysły właścicieli sklepów. Pierwsze Rady Franczyzowe powstały już w oddziałach Poznań i Łódź. Zgodnie z założeniami Rady z czasem będą ewaluowały i zdobywały kolejnych świadomych członków, gotowych współtworzyć ofertę współczesnej franczyzy.
Wsłuchując się w pierwsze głosy Rad, które mówią o potrzebie zwiększenia wolumenu sprzedaży i większym wpływie na rynek, sieć pracuje nad uruchomieniem nowej formuły utwardzonej franczyzy. Przyniesie ona sklepom większe korzyści a sieci pozwoli mieć większy wpływ na ofertę i promocyjne ceny sprzedaży. Niemniej jednak dotychczasowe formuły nadal będą funkcjonowały ale na systematycznie korygowanych zasadach, żeby lepiej dostosować je do oczekiwań współczesnego rynku.
LIVIO przeznacza aktualnie duże nakłady finansowe na rozwój działań IT. W pierwszej kolejności do użytku koordynatorów oddano aplikację mobilną, która pozwala w łatwiejszy, szybszy i bardziej efektywny sposób realizować zadania podczas wizyt w sklepach. Dzięki temu zdecydowanie podniesiono standardy obsługi.
Kolejny etap rozwoju to oddanie do użytku franczyzobiorców tzw. Strefy klienta. Systemu w którym franczyzobiorcy w sposób transparentny będą mieli dostęp do wszystkich najważniejszych informacji dotyczących funkcjonowania ich biznesu wewnątrz sieci – rozliczenia, umowy, dokumenty, komunikaty, kalendaria wydarzeń, nowości, Uniwersytet Przedsiębiorczości, Super Profit oraz wiele innych. Dzięki temu każdy właściciel sklepu będzie w pełni poinformowany i będzie mógł się upewnić, że sieć działa na partnerskich zasadach.
Nowością, nad którą pracuje aktualnie LIVIO, będzie również aplikacja mobilna dla konsumentów sklepów franczyzowych a za jej pośrednictwem organizacja konkursów, promocji, dodatkowych rabatów itp. Sieć zapowiada również nowe podejście do sfery marketingu w social mediach i chce zachęcić do działania w tej sferze swoich franczyzobiorców. W obecnych czasach takie rozwiązania przyciągają konsumentów do sklepów i budują ich lojalność.
Kolejną zmianą w sferze marketingu jaką wprowadziła sieć było stworzenie zupełnie nowej oferty promocyjnej w postaci ulotki dystrybucyjnej – są to wybrane TOP-owe produkty z gazetki (8-10 indeksów), które franczyzobiorcy mogą kupić w specjalnie, znacznie pogłębionej cenie, z dodatkowym rabatem przy zakupach w Specjał. Wiemy jak bardzo liczą się dzisiaj ceny produktów i sieć chce je maksymalnie negocjować aby franczyzobiorcy czuli w tej sferze bardzo duże wsparcie. Udział w pierwszych ulotkach spotkał się z ogromnym entuzjazmem właścicieli sklepów.
To tylko niektóre z działań jakie sieć LIVIO podejmuje i planuje podjąć w najbliższym czasie poszukując najlepszych rozwiązań dla swoich obecnych i przyszłych franczyzobiorców.
*artykuł zewnętrzny*