11 lutego br. Tomasz Sekielski w programie telewizyjnym „Po prostu” powrócił do sprawy chyba największego oszustwa internetowego w Polsce. Internetowe sklepy: Pilkasklep.pl, 66prezent.pl, 66procent.pl i Retrobut.pl należące do firmy Japan Style Limited oszukały tysiące Polaków. Straty poszkodowanych wycenione zostały na setki tysięcy złotych.
Od rozpoczęcia śledztwa w sprawie oszustwa internetowego minął już ponad rok czasu. Prokuratura w Płocku, która prowadzi sprawę oszustw, przesłuchała już 12 tys. osób i ustaliła kilkadziesiąt tysięcy poszkodowanych.
Sklepy te oferowały klientom produkty w bardzo atrakcyjnych cenach. Wśród nich znajdywała się rzekomo firmowa odzież, buty oraz wiele innych artykułów. Klienci po wpłaceniu pieniędzy na podane konto albo w ogóle nie dostawali zamówionego towaru, albo ten był nie markowy i wyglądał po prostu na chińską podróbkę. Klienci byli ignorowani przez firmę, nie odzyskiwali pieniędzy oraz ich towar nie podlegał zwrotowi.
Pamiętajmy, że oszuści internetowi działają zazwyczaj w ten sam sposób. Powinniśmy jednak pamiętać, że bardzo niska cena powinna włączyć naszą czujność. Przed zakupem produktów z takich stron dokładnie je sprawdźmy, tak abyśmy później nie byli jednym z tysięcy klientów nabitych w butelkę. Zastanówmy się zatem czy w takiej sytuacji nie lepsze zakupy w tradycyjnym sklepie.