31 maja i 1 czerwca odbył się 3. RetailTec Congress zrealizowany w formie transmisji online. Podczas dwóch dni wydarzenia uczestnicy wysłuchali merytorycznych prezentacji oraz debat z udziałem kluczowych przedstawicieli sieci handlowych, dystrybucji oraz dostawców technologii dla sektora retail w Polsce.
Kongres otworzyli Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress, Renata Juszkiewicz, Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Polska.
“Trudny rok zmagań z pandemią mamy za sobą (…). Największe wyzwania dla handlu w dynamicznie zmieniających się realiach stanowiło utrzymanie łańcucha dostaw i przede wszystkim bezpieczeństwo pracowników i konsumentów. (…) Szansą na wyjście z impasu jest dla branży rozwój innowacyjności. Proces digitalizacji handlu zapoczątkowany długo przed pandemią, w tym momencie bardzo mocno przyspieszył. Motorem tych działań były ograniczenia i względy bezpieczeństwa. Pandemia zdefiniowała również przyzwyczajenia zakupowe Polaków” – mówiła Renata Juszkiewicz, Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Podczas otwarcia wystąpili również goście honorowi: Dr Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Tomasz Chróstny, Prezes, Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów.
“W Polsce wciąż obok dość dużego potencjału w zakresie procesów konsolidacyjnych w handlu mamy dużą przestrzeń na ekspansję handlu online i o tym świadczą właśnie deklaracje konsumentów. (…) Działania te oczywiście muszą służyć optymalizacji procesów w sektorze, obniżeniu kosztów, ale przede wszystkim muszą być nakierowane na zaspokajanie potrzeb klienta. Cyfryzacja to umożliwia i niezwykle wzmacnia pozycję klientów(…). Właśnie dlatego jeszcze bardziej niż dotychczas to właśnie klient jego preferencje i jego potrzeby muszą być w centrum uwagi w całym procesie.” – powiedział Dr Marek Niedużak, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
W ramach debaty inauguracyjnej, moderowanej przez Karola Tokarczyka, Analityka, Polityka Insight, eksperci rozmawiali o kondycji ekosystemu retail po Covid19. Renata Juszkiewicz (Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji), Marek Lipka (Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska), Michał Nowaczyk (CFO, Lidl Polska), Daniel Rogiński (Wiceprezes, Drogerie Natura), Anita Ryng (Dyrektorka ds. komunikacji, IKEA Retail Poland) i Tomasz Trzósło (Prezes Zarządu, EPP Poland) podzielili się spostrzeżeniami w zakresie odbudowy gospodarki i strategicznych kierunków rozwoju sektora handlowego. Następnie tok dyskusji został zwrócony na zagadnienia dotyczące klienta w postpandemicznej rzeczywistości. Przeanalizowano zmiany w zachowaniu konsumentów i ich wpływ na nawyki zakupowe, a także klientocentryzm, czyli odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów. Podczas bloku Klimatocentryzm – druga zielona fala omówiono główne założenia, szanse i zagrożenia związane z osiąganiem celów neutralności klimatycznej Europa 2050.
Drugi dzień kongresu rozpoczęła debata poświęcona trendowi phygital, który obejmuje nowy wymiar doświadczenia zakupowego. W rozmowie moderowanej przez Katarzynę Zubrzycką, (Head of Merchant Sales & Acquirers, CEE, Visa), eksperci zgłębiali zagadnienia dotyczące gwałtownego rozwoju e-commerce i nowoczesnych systemów płatności oraz strategii omnichannel, czyli wykorzystania nowego modelu tradycyjnych sklepów. Głos zabrali m.in.: Dagmara Brzezińska (Commercial Category Management Director, Allegro), Jakub Czerwiński (VP CEE, Adyen), Jakub Gierszyński (E-commerce Director Poland and Czech Republic, Sephora Polska), Sebastian Szmigielski (Client Partner, Facebook). Część dyskusji poświęcona została kwestii logistyki w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Kolejny segment agendy stanowiła sesja use case’ów technologicznych w obszarze technologii dedykowanych branży retail. Zwieńczeniem dwóch dni RetailTec Congress była rozmowa ekspertów podsumowująca wnioski na temat przyszłości handlu i technologii w ekosystemie retailowym.
W roli prelegentów 3. RetailTec Congress wystąpili m.in.:
- Maria Mazzone, Managing Director Innovation, Accenture
- Marcin Langowski, Managing Director Dealz CEE, Board Member Pepco Poland, Pepco Group
- Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan
- Krzysztof Kręcikij, Enterprise Sales Director, Salesforce
- Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
- Maciej Lasoń, Head Of Communication East Europe, Board Member, Unilever
- Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR, Jeronimo Martins Polska
- Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, Bank BNP Paribas
- dr Marta Kapała, Strategy & Marketing Manager, CEE Region, Honeywell
- Matthew Jipps, Director of Strategy and Planning, Kompania Piwowarska
- Arthur Dell, Technology Sales Director, International Emerging Region, Veritas Technologies LLC
- Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen
- Maxim Makarov, Strategy Director, Magnit
Pełna lista prelegentów na https://retailteccongress.pl/prelegenci/
Partnerzy Strategiczni: Accenture, Adyen, Honeywell, Limitless Technologies, PFR Portal PPK, Salesforce, SAS Institute, Veritas, Viafintech, Visa
Partnerzy: Advantech, BNP Paribas, Center.ai, Digitree Group, dLK Legal, Panattoni, Paybtc.io, Redlink, Abak, Profescapital
Sponsor: ecat
Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska SA organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją.