Rekordowy początek sezonu na lody

Aktualności

Rekordowy początek sezonu na lody

Początek sezonu lodowego zaczyna się już w marcu, który w tym roku przywitał nas śniegiem, ale nie trzeba było długo czekać, żeby pogoda dopisała, a temperatury i wyniki sprzedaży biły rekordy. Tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce rozgrzał się do czerwoności.

Mimo, że w marcu w Polsce leżał jeszcze śnieg, to już w kwietniu termometry pokazały nawet 27 stopni w cieniu, dzięki czemu nasz kraj znalazł się wśród najcieplejszych miejsc w Europie. Pogoda ma ogromny wpływ na rynek lodów, a w szczególności długo utrzymująca się bezdeszczowa i ciepła aura. Dlatego w tym roku już na początku sezonu sprzedaż lodów bije rekordy.

Firma PPL Koral poinformowała, że początek sezonu okazał się być rekordowy ze względu na długo utrzymującą się dobrą pogodę. Dowodem są pierwsze tegoroczne dane sprzedażowe firmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę o 100% w stosunku do roku poprzedniego.

– Dobra pogoda to rzeczywiście ogromna szansa na wysokie wyniki sprzedaży w branży lodowej, ale nie jest gwarancją sukcesu. Kiedy temperatury rosną i słońce świeci działamy na najwyższych obrotach, żeby zapewnić dostępność produktów w niemal każdym miejscu w Polsce. Wtedy kluczowa jest logistyka, szybkość decyzji, odpowiedni łańcuch dystrybucji – trzeba być przygotowanym na wszystko i działać naprawdę szybko – powiedział Mariusz Jurek-Dyrektor Generalny PPL Koral

Na sprzedaż największy wpływ ma nie tylko dobra pogoda, ale przede wszystkim optymistyczne prognozy, którymi kierują się właściciele sklepów i punktów przy robieniu zamówień – wtedy decyzje są dużo odważniejsze, a zapasy większe. – Cały czas namawiamy klientów do odwagi i dobrego zaopatrzenia, bo w weekendy dostawy są dużo mniejsze ze względu np. na ograniczenia transportowe. Trzeba to dobrze zaplanować i maksymalnie zwiększyć ilość sprzętu chłodniczego, żeby lodów nie zabrakło wtedy kiedy końcowy konsument tych lodów chce – dodał Mariusz Jurek.

Każdy, wyjazd i spacer w dobrej pogodzie sprzyja sprzedaży tzw. Lodów impulsowych, czyli lodów w kulkach i na patykach. Popularna jest sprzedaż lodów w małych lodziarniach, kawiarniach i restauracjach. Tu wyniki sprzedaży są największe. Jednak tegoroczny początek sezonu pokazał, że Polacy coraz chętniej poszukują i kupują lody z półki premium i bardzo często są to lody familijne. Lody premium mają dużo większą dynamikę wzrostów sprzedaży. Kierujemy się przede wszystkim smakiem, wysokiej jakości dodatkami do lodów, ale również ciekawym i intrygującym opakowaniem.

Meteorolodzy z tygodnia na tydzień zapewniają, że ciepła aura w Polsce jeszcze się nie kończy, a lato zaskoczy nas wysokimi temperaturami. To oznacza, że popyt na lody będzie tylko rósł, a w rękach producentów pozostaje wyzwanie sprostania oczekiwaniom konsumentów.

Foto: Pixabay