Kwiecień 2018 r. zakończył się wynikiem nieco poniżej miesięcznej średniej osiągniętej w br. Zarejestrowano razem 50 078 nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t. Zgodnie z sezonową fluktuacją było to mniej o 12,6 proc. (-7,2 tys. szt.) niż miesiąc wcześniej ale jednocześnie więcej o 12,9 proc. (+5,7 tys. szt.) niż w analogicznym miesiącu ub.r. Poprawa kwietniowych rezultatów trwa nieprzerwanie od 2012 r.
W grupie samochodów dostawczych do 3,5t w kwietniu 2018r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5362 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Po jednym miesiącu zmniejszenia w tej części rynku znowu notuje się wzrost o 10,2 proc. rok do roku. Taka dynamika pozwoliła przekroczyć nieznacznie dotychczasowy rekord dla analogicznego miesiąca, ustanowiony w 2016 r. (wtedy zarejestrowano 5310 szt.). Wynik ten wydaje się bardziej znakomity jeśli spojrzymy na niego w przeliczeniu na jeden dzień roboczy. W ostatnim miesiącu osiągnął on 268 rejestracji, rok wcześniej 256 i prawie 253 w kwietniu 2016r. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2018 r. przybyło 20 695 nowych samochodów dostawczych, co przełożyło się na wyważony wzrost o 6,3 proc. w skali roku. To efekt stabilizacji, ciągle na wysokim poziomie, w tej części rynku.
W kwietniu 2018r. w rankingu samochodów dostawczych sytuacja standardowa – pierwszy był Fiat z wynikiem 909 szt. i mimo spadku o 3,2 proc. rok do roku wyprzedził Renault, które zarejestrowało 796 szt. (+5,2 proc.). Trzeci był bez zaskoczenia Ford (589 szt.; +22,7 proc.). Za nim roszady – czwarte było Iveco a za nim, mimo dynamicznego wzrostu Peugeot (486 szt.; +31,7 proc.). W ogólnym rankingu modeli, w kwietniu br. na pierwszym miejscu – Renault Master (656), które wyprzedziło Fiata Ducato (543). Na trzecim bez zmiany w porównaniu z sytuacją sprzed roku Iveco Daily (535). Na czwartym po awansie o dwie lokaty Peugeot Boxer (299), a za nim Mercedes Sprinter (266). Drugą piątkę otworzył Ford Transit (231).
Foto: Pixabay