Na zlecenie Real – firma Echion AG w Niemczech w 40 sklepach zamontowała w banerach reklamowych przy kasach specjalne kamery, które analizują twarze klientów. Rejestrują one spojrzenie, jego długość, liczbę patrzących, ich szacowany wiek i płeć. Celem akcji jest analiza, czym się klienci interesują, aby móc lepiej dopasować reklamy.
Jak pisze FAZ, Real w wywiadzie dla lebensmittelzeitung podkreślał, ze zarejestrowane dane dot. obrazów twarzy są kasowane po ok. 150 milisekundach i nie są nigdzie indziej przenoszone. Ponadto została umieszczona informacja o nagrywaniu. Dla porównania jedno mrugniecie okiem to ok. 100 milisekund. Podobno ten czas wg. instytutu Maxa-Plancka już wystarcza, żeby wyrobić sobie pierwsze wrażenie o kliencie. Niejasne jest, czy real zastosuje ten system, do którego wykorzystuje oprogramowanie „Adpack” w pozostałych 285 filiach. Obecnie badane są prawne aspekty wykorzystywania tego programu.