Nestlé dominuje jako najsilniejsza marka spożywcza, a także może pochwalić się najcenniejszym portfolio żywności i napojów – takie wniosku płyną z raportu Brand Finance Food & Drink 2021.
Brand Finance jest niezależną firmą w zakresie wyceny marek, obliczającą ich wartość finansową od ponad 20 lat, testując ponad 5 tysięcy największych światowych marek, każdego roku oceniając ich siłę. Brand Finance uwzględnia 25 najcenniejszych marek napojów bezalkoholowych, 100 najcenniejszych marek żywności, 10 najcenniejszych marek nabiałowych i 5 najcenniejszych marek czekolady. Wartość marki jest rozumiana jako korzyść ekonomiczna netto, którą właściciel marki osiągnąłby dzięki jej licencjonowaniu na otwartym rynku.
Coca-Cola zachowała tytuł najsilniejszej marki napojów bezalkoholowych na świecie, a jej wartość wyniosła 33,2 mld dolarów. Warte odnotowania są wzrosty wartości marki, jakie odnotowały Lindt (21%), Dr Pepper (40%) i Red Bull (15%). W branży nabiałowej firma Yili odnotowuje 11% wzrost wartości marki, powiększając przewagę nad zajmującą drugie miejsce marką Danone.
– Pandemia COVID-19 wywarła ogromną presję na branżę żywności i napojów na całym świecie, od zakłóconych łańcuchów dostaw i panicznych zakupów w sklepach, po całkowitą zmianę nawyków konsumenckich (…) Przyszłość nie jest ponura, marki o wysokim poziomie znajomości i reputacji znów będą odnosić sukcesy, gdy zaczniemy wracać do normalności – komentuje Savio D’Souza, Dyrektor ds. Wycen w Brand Finance.
Pełen raport można znaleźć TUTAJ