Rabat Detal to polska sieć handlowa powstała w 1996 roku w Katowicach. W 2018 większościowy pakiet udziałów w firmie kupiła Grupa Kapitałowa Specjał, będąca również operatorem sieci franczyzowych Nasz Sklep oraz Livio. W momencie zakupu sieć skupiała liczbę 1300 sklepów. W ciągu zaledwie 5 lat do Rabat Detal dołączyło kolejnych 1700 placówek handlowych z całej Polski, co zaowocowało otwarciem 3-tysięcznego sklepu w ostatnich dniach.
W siłę Rabat Detal uwierzył również Pan Adam oraz Pani Jolanta, którzy wspólnie zdecydowali się na otwarcie kolejnego, jak się okazało, 3-tysięcznego sklepu tej sieci. Sklep zlokalizowany jest w powiecie oławskim (woj. dolnośląskie), w miejscowości Godzikowice. Oficjalnie otwarcie nastąpiło w środę, 17 marca br.
– Dlaczego zdecydowałem się na otwarcie sklepu pod szyldem Rabat Detal? Wraz z moją przyjaciółką, Jolą, prowadzimy już kilka sklepów. Ten, który właśnie otworzyliśmy, jest naszym szóstym. Nie rozważaliśmy otwarcia sklepu pod innym brandem z prostego powodu. Bardzo cenimy sobie możliwość zachowania pewnej niezależności. Chcemy czuć, że będąc częścią danej sieci, nie stajemy się wyłącznie kierownikami naszego własnego sklepu, tylko możemy ciągle decydować o naszym biznesie. Tak jest właśnie w Rabacie. Czujemy tę niezależność, ale jednocześnie czujemy potrzebę rozwoju, jednak nie jesteśmy pozostawieni sami sobie. Sytuacja na rynku nie należy do najłatwiejszych. Koszty utrzymania lokalu oraz agresywne działania konkurencji z zagranicznym kapitałem nie sprzyjają rozwojowi lokalnych biznesów. Będąc w Rabacie mamy poczucie, że to sieć, która dba o interesy swoich klientów i jest przede wszystkim firmą partnerską z dużym potencjałem, wspierającą rodzimych przedsiębiorców – zaznacza Pan Adam, Właściciel 3-tysięcznego sklepu Rabat Detal
Rabat Detal w ostatnich miesiącach mocno skupia się na poszerzaniu współpracy z Franczyzobiorcami. Powołane do życia Rady Franczyzowe, podczas których zebrań przedstawiciele sieci oraz właściciele sklepów mogą omawiać bieżące działania, przynoszą nowe pomysły oraz pomagają w weryfikowaniu problemów, które z perspektywy centrali mogą być niedostrzegalne. Firma inwestuje również w nowoczesne rozwiązania, które mają na celu usprawnienie pracy w sklepach oraz pomóc w zbliżeniu się do konsumentów.
– W Rabat Detal stale pracujemy nad rozwiązaniami, które mają przede wszystkim usprawnić pracę naszych Koordynatorów oraz przynieść korzyści Właścicielom sklepów. Ilość projektów cyfrowych jest naprawdę duża. Koncentrujemy się na stworzeniu pełnych integracji systemów centralnych z systemami w sklepach całej sieci. W niedalekiej przyszłości chcemy także dać naszym Franczyzobiorcom dostęp do narzędzi, które w bardzo łatwy sposób wskażą m.in. zgodność ekspozycji z przyjętymi wytycznymi, porównają ceny na półkach ze sklepami w regionie czy wspomogą realizację zadań tworzonych we współpracy z producentami – mówi Rafał Batorowicz, Dyrektor ds. Marketingu i Innowacji Cyfrowych w GK Specjał
– Działamy też aktywnie w sferze social mediów. Zachęcamy naszych franczyzobiorców do zakładania fanpejdży dla ich sklepów, tworzymy na bieżąco atrakcyjne materiały promocyjne oraz prowadzimy przemyślane kampanie, w efekcie czego odnotowujemy stuprocentowy wzrost ilości obserwujących na naszych głównych kanałach w perspektywie ostatnich kilku miesięcy, a nasze zasięgi reklamowe możemy już liczyć w milionach – dodaje Batorowicz
Sieć zapowiada dalszy rozwój, zarówno pod kątem ekspansji, jak i nowych propozycji działań oraz narzędzi dla Franczyzobiorców.
źródło: GK Specjał
oprac.: red.