W 1996 r. grupa Kupców ze Śląska na czele z Janem Kanią, Andrzej Muchą i Błażejem Ślęzakiem powołała do życia Polską Sieć Handlową Rabat. W 2001 r. sieć zmieniła zasadniczo swój charakter działania i osobowość prawną spółki. Zatrudniając nowy zarząd Spółka przejęła prawo własności do znaku handlowego Rabat od spółki akcyjnej, utrzymując nazwę dodając do niej jedynie słowo „Detal” – wskazując na detaliczny charakter sieci.
W 2008 r. Rabat Detal sprzedał większościowy pakiet udziałów firmie Eko Holding, zaś w 2013 Grupa PGD odkupiła udziały w spółce Rabat Detal i stała się jego największym udziałowcem.
Dzisiaj Sieć działa w trzech formatach:
• Sklepy monopolowe,
• Sklepy convenience,
• Sklepy ogólnospożywcze.
Sieć prowadzi również szkolenia dla pracowników w ramach powołanej do życia Akademii Lidera Sieci Rabat. Jej celem jest podniesienie efektywności działań handlowych Franczyzobiorców poprzez szkolenia i doradztwo.