Purella Superfoods zbadała, co dla konsumenta oznacza zdrowa żywność.

Kampanie

Purella Superfoods zbadała, co dla konsumenta oznacza zdrowa żywność.

Polacy zwracają uwagę na to co jedzą – poszukiwanie zdrowych produktów to już nie trend, ale fakt. Czytanie etykiet  i analizowanie składu to podstawowy nawyk wszystkich szukających zdrowej żywności. Prosty skład i certyfikaty jakości to jednak nie to, co jest dla konsumentów najważniejsze. Przeprowadzone prze firmę Purella Superfoods badanie pokazuje, że Polacy mówiąc „zdrowa żywność” mają na myśli żywność nieprzetworzoną i nie zawierającą sztucznych dodatków..

– Polski konsument jest teraz w fazie dużej zmiany. Z jednej strony wie, co to jest zdrowa żywność i ma wobec niej konkretne oczekiwania, ale nie do końca wie, jak i co można z nią zrobić. Jesteśmy jako społeczeństwo na dobrej drodze, do zwiększenia naszej świadomości i wprowadzenia na stałe do naszych kuchni zdrowych produktów. Żeby ułatwić wprowadzenie nieprzetworzonej żywności do codziennego menu, firma Purella Superfoods stworzyła linię 24 superfoods w małych opakowaniach, które można używać jak przypraw. Wprowadzenie superfoods do kategorii przypraw, pozwoliło nam ustalić cenę na atrakcyjnym poziomie. Małe opakowanie i niska cena to połączenie, które ułatwia wprowadzenie superfoods do codziennej diety  – mówi Michał Czerwiński, prezes Purella Superfoods.

Strategia firmy Superfoods opiera się na edukacji nie tylko w zakresie zdrowego żywienia, ale również tego, jak przygotować posiłki z wykorzystaniem zdrowych zamienników, jakimi są superfoods. To właśnie ta misja zmiany nawyków żywieniowych Polaków, przekonała Annę Starmach do zostania nie tylko ambasadorem nowej linii Purella Superfoods, ale również inwestorem obejmując 5% udziałów.

– Purella Superfoods stawia na zaangażowanie i zrozumienie produktów. Dlatego tak bardzo zależało nam na tym, aby wszystkie osoby, które biorą udział w tworzeniu naszych produktów, miały realny wpływ na to, jak one finalnie wyglądają. Taki model współpracy doskonale sprawdził się przy okazji marki BeRaw z Ewa Chodakowską. W przypadku linii superfoods Ania Starmach jest idealną osobą. Nie tylko rozumie produkt, ale swoją wiedzą wesprze nas w pokazaniu, że używanie superfoods jest bardzo proste – mówi Michał Czerwiński.

Superfoody na świecie rozwijają się w tej chwili w tempie około 20% rocznie, a ich całkowitą wartość na świecie szacuje się na 250 mld $. Jest to gigantyczny rynek, który bardzo szybko rośnie, a największe rynki to Stany Zjednoczone, Niemcy i Chiny. Polski rynek dopiero zauważył tę kategorię, ale ma ona duży potencjał. Z badań Purella Superfoods wynika, że Polacy są otwarci na nowości, jeżeli równolegle iść będzie edukacja o wprowadzanych produktach. Konsumenci są też otwarci na produkty funkcjonalne.

– Polska jest jednym z największych w Europie rynków suplementów diety – Polacy są coraz bardziej świadomi i wyedukowani i szukają nie tylko produktów zdrowych, ale również funkcjonalnych. Z naszych badań wynika, że mimo rosnącego zainteresowania tą kategorią produktową, potrzeba jeszcze dużo pracy, żeby superfoods weszły do codziennej diety. Dlatego Purella Superfoods w swojej komunikacji skupia się na edukacji. Chcemy pokazać jak w prosty sposób gotować z superfoods. Wierzymy, że takimi małymi, ale praktycznymi krokami, wprowadzimy superfoods do kuchni Polaków – mówi Michał Czerwiński.