Trzydzieści lat temu, jesienią 1994 roku, zawiązano na polskim rynku sieć handlową – PSH Lewiatan. Po trzech dekadach rozwoju w skład sieci wchodzi prawie 3300 sklepów prowadzonych przez 2100 przedsiębiorców, wśród których są supermarkety, duże i średnie placówki oraz najmniejsze sklepy w koncepcie Lewiatan Express. W całej Polsce dają one zatrudnienie około 34 000 pracowników. Przewiduje się, że w roku 2024 Lewiatan osiągnie ponad 17,3 miliarda złotych obrotu detalicznego.
PSH Lewiatan założyli przedsiębiorcy dla przedsiębiorców, w autorskim modelu franczyzy partycypacyjnej. To model działania oparty na zaufaniu i współpracy w procesie tworzenia rozwiązań pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcami. Lewiatan powstał dla reinwestowania przychodów franczyzobiorców, a jego nadrzędnym celem jest wzmacnianie rentowności sklepów zrzeszonych pod niebiesko-żółtym szyldem. Kluczowym elementem zarządzania niezmiennie pozostają zasady: współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności.
Klient w centrum uwagi
W ciągu 30-tu lat funkcjonowania na rynku, PSH Lewiatan sukcesywnie się zmienia i dopasowuje do potrzeb klientów, dlatego wciąż jest atrakcyjnym miejscem realizowania zakupów oraz alternatywą dla dużych scentralizowanych sieci detalicznych. Sieć wspiera rodzimą gospodarkę poprzez aktywną współpracę z lokalnymi producentami i dostawcami. Skupia się jednocześnie na potrzebach lokalnego klienta. To właśnie z myślą o nim konsekwentnie rozwijana jest współpraca z ponad 10 tysiącami polskich firm regionalnych z najbliższej okolicy każdego ze sklepów.
Cztery lata temu, pod szyldem marki powstała Fundacja PSH Lewiatan. Blisko Twoich potrzeb. Jest ona katalizatorem inicjatyw społecznych i edukacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców działających pod szyldem sieci sklepów Lewiatan. Podejmowane przez nią aktywności koncentruj ą się na wsparciu lokalnych społeczności i ich potrzeb. Fundacja angażuje się społecznie na wielu poziomach – od pomocy poszkodowanym w powodzi, przez zbiórki żywności dla zagrożonych ubóstwem, do wspierania działalności wspomagającej rozwój wspólnot
i społeczności lokalnych.
Blisko pracowników i partnerów biznesowych
Od początku działalności PSH Lewiatan dba o społeczności wokół swoich sklepów podkreślając, że sednem marki jest bycie blisko swoich klientów, pracowników i partnerów biznesowych. Dbałość o relacje widać we wskaźnikach rotacji franczyzobiorców, który w Lewiatanie wynosi zaledwie 11 %. Warto podkreślić, że ponad 65 % franczyzobiorców jest związanych z siecią od 5 lat, a 38 % od dekady.
W ciągu najbliższych lat sieć skupi się na doskonaleniu efektywności i precyzji realizowania potrzeb konsumenta, a co za tym idzie, na poprawie konkurencyjności swoich sklepów, skutecznie adaptując się do dynamicznie zmieniających się wymagań konsumenckich.
źródło: PSH Lewiatan
oprac.: red.