Aż 83% właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw chce, by dzieci przejęły rodzinny biznes. Rzeczpospolita przedstawiła wyniki badania „Przedsiębiorca a sukcesja” przeprowadzonego przez Keralla Research na zlecenie Rzetelnej Firmy. Większość z nich planuje to głównie z myślą o zapewnieniu potomkom dobrej przyszłości. Ponad połowa liczy, że w ten sposób ułatwi im start w biznesie. Wielu chce też w ten sposób zapewnić im niezależność. Co czwarty wskazuje na wyższe zarobki niż na etacie. Dla ponad 46% zwolenników rodzinnej sukcesji, istotnym argumentem, który za nią przemawia, jest niechęć do przekazania rodzinnego biznesu w obce ręce. Dzieci w roli sukcesora zdecydowanie częściej widzą przedsiębiorcy prowadzący biznes w pojedynkę niż właściciele firm, które zatrudniają 50–249 osób.
Źródło: Rzeczpospolita