Merlin.pl w kooperacji z siecią delikatesów Alma Market oraz partnerem technologicznym Coolomat, wchodzi w sprzedaż artykułów spożywczych w ramach projektu Merlinfood by Alma. Projekt przewiduje postawienie w miastach nawet do 200 terminali odbioru Coolomat rocznie.
– Jesteśmy gotowi do wejścia w sprzedaż artykułów spożywczych. Za nami stoi 16 lat doświadczenia w handlu internetowym, a synergia z tak wartościowym partnerem biznesowym, jakim jest Alma, z pewnością pozwoli nam wypracować znakomite efekty i wspólnie rozwijać rynek. Współpraca z Almą to przede wszystkim dostęp do ponad 20 tys. produktów i sprawdzonych dostawców oraz zorganizowanej sieci dystrybucji w całej Polsce – powiedział dyrektor rozwoju biznesu Merlin.pl Łukasz Rybczonek.
Sklep Merlinfood.pl udostępni klientom opcje odbioru zamówień: dostawa kurierska do domu oraz odbiór osobisty w jednym z terminali Coolomat. Autorzy projektu Merlinfood by Alma stawiają m.in. właśnie na ekspansję w kierunku ogólnopolskiej sieci samoobsługowych punktów do odbioru zakupów. Pierwszy Coolomat, firmowany marką Merlinfood, stoi już w Poznaniu, podano w materiale.
– Kolejne terminale zostaną niebawem udostępnione w wybranych lokalizacjach w Warszawie. Po okresie testów, planujemy szybki i dynamiczny wzrost nawet do 200 Coolomatów w skali roku – dodał dyrektor rozwoju biznesu Merlin.pl.
Dyrektor operacyjny Alma Market Jacek Sobczyk podkreśla, że rynek zakupów spożywczych online w Polsce rok do roku notuje dynamiczne wzrosty. Alma weszła w e-commerce jako jedna z pierwszych sieci spożywczych już 8 lat temu, a obecnie jest jednym z liderów na tym rynku.
– W zasięgu naszych bezpośrednich dostaw znajduje się ponad 10 mln mieszkańców z 18 aglomeracji, do których jesteśmy w stanie dostarczyć zakupy nawet w 4 godziny od złożenia zamówienia. Natomiast sprzedaż wysyłkową realizujemy na terenie całej Polski – powiedział Jacek Sobczyk.