Kompania Piwowarska w ramach programu „Sprawdź promile” już szósty rok edukuje, że nie wolno prowadzić samochodu po alkoholu. Informacje na temat swojej bezpłatnej aplikacji na telefon oraz tego, jak alkohol działa na organizm, rozpowszechnia wśród kierowców samodzielnie, jak również poprzez partnerów. Od niedawna program KP propaguje wśród swoich pracowników także renomowany operator logistyczny – Grupa Raben.
Niewsiadanie za kółko po spożyciu alkoholu to kwestia, o której zawsze warto przypominać, i to nie tylko „niedzielnym” kierowcom oraz osobom, które poruszają się swoimi prywatnymi samochodami. Również zawodowcom należy od czasu do czasu uświadomić, że nie wolno prowadzić auta po wypiciu choćby jednego piwa czy lampki wina. Kompania Piwowarska doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego co roku przypomina o tym swoim pracownikom, rozdając materiały informacyjne i organizując konkursy z nagrodami. Wcześniej dla 4 tysięcy kierowców zawodowych przygotowano „ściągawki” przypominające o najważniejszych zasadach bezpiecznego prowadzenia pojazdów dostawczych, które rozdystrybuowano za pośrednictwem Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego oraz rozdano firmom transportowym, współpracującym z Kompanią Piwowarską.
– Staramy się promować nasz program przy okazji wydarzeń, które gromadzą kierowców, zarówno zwykłych, jak i zawodowych, oraz trafiać z przekazem do młodych ludzi za pośrednictwem odpowiednich kanałów. Szacujemy, że tylko w 2012 r. co najmniej 200 tys. ludzi dowiedziało się o „Sprawdź promile” dzięki materiałom informacyjnym: nalepkom, plakatom, standom, ulotkom i „odpowiedzialnym” miętówkom rozdawanym w taksówkach – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Fakt, że mamy nowego partnera, niezmiernie nas cieszy, bowiem dzięki temu informacja o programie „Sprawdź promile” dotrze do kolejnych kierowców.
Program „Sprawdź promile” funkcjonuje od 2008 r., a jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez podniesienie świadomości kierowców na temat oddziaływania alkoholu na organizm i umożliwienie im zainstalowania alkomatu w telefonie. Do tej pory bezpłatną aplikację pobrało na swój telefon ponad 170 tysięcy kierowców, a użytkownicy Internetu mogą z niej korzystać również na Facebooku.