Producenci ruszają na podbój Indii

Aktualności

Producenci ruszają na podbój Indii

19 lutego 2015

Rok 2015 będzie rokiem promocji i sprzedaży polskiej żywności na zagranicznych rynkach. Będziemy kłaść duży nacisk na eksport tych produktów do Indii, które są szczególnie nimi zainteresowane – mówi Monika Piątkowska, wiceszefowa Polskiej Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. 

– W ubiegłym roku udało nam się otworzyć rynki kanadyjski i wietnamski na eksport polskich jabłek. Kończymy procedury dotyczące otwarcia rynku indyjskiego dla polskiej żywności. Na pewno będziemy kontynuować działalność na tych trzech rynkach w sektorze spożywczym – powiedziała.

Indie są dla polskich producentów potencjalnie wielkim rynkiem. Kraj ten importuje ok. 200 tys. ton jabłek rocznie, głównie z USA, Nowej Zelandii i Australii. Jabłka te są w Indiach bardzo drogie, z kolei duża część własnej produkcji jabłek psuje się, bo w kraju nie ma technologii przechowywania tych owoców.

Jak informuje PAIiIZ, na początku 2015 roku spodziewana jest pozytywna decyzja urzędu fitosanitarnego Indii ws. możliwości sprowadzenia do tego kraju polskich jabłek. Chodzi o zgodę na stosowanie do likwidacji drobnoustrojów metody chłodzenia zamiast fumigacji, czyli wykorzystania bromku metylu. Indie zgodziły się już na sprowadzanie owoców konserwowanych metodą chłodniczą z Francji, Włoch i Belgii, a Polska oczekuje teraz tego samego w stosunku do polskich jabłek.

Z danych zebranych przez PAIiIZ od firm biorących udział w grudniowej misji z ministrem Pietrewiczem wynika, że polskie firmy z branży spożywczej i kosmetycznej rozpoczęły rozmowy biznesowe z 38 partnerami indyjskimi.

Źródło: PAP