Proaktywnie dla Serca z Unileverem

Aktualności

Proaktywnie dla Serca z Unileverem

Celem Ogólnopolskiego Programu Walki z Cholesterolem „Proaktywnie dla Serca” firmy Unilever jest uświadomienie Polakom problemu podwyższonego poziomu cholesterolu. Zadaniem Programu jest także dostarczenie Polakom wszystkich niezbędnych informacji i wskazówek, opracowanych przez sztab specjalistów m.in. z zakresu żywienia, które pomogą osobom borykającym się z podwyższonym poziomem cholesterolu w szybki i nieskomplikowany sposób wprowadzić zmiany w stylu życia prowadzące do jego obniżenia.

Polacy deklarują dużą wiedzę na temat cholesterolu i w odniesieniu do wiedzy mieszkańców innych krajów Europy plasują się w czołówce. Tak przynajmniej wynika z przeprowadzonych w 2013 roku badań na zlecenie Flory pro.activ. 99% biorących w nim udział Polaków po 45 roku życia twierdzi, że wie lub wie bardzo dużo na jego temat. 43% Polaków deklaruje bardzo dużą wiedzę, co w porównaniu z 27% Brytyjczyków czy 30% Niemców jest bardzo dobrym wynikiem. 60% Polaków zna normy dotyczące całkowitego poziomu cholesterolu (vs. 56% Europejczyków). Jednak pytania pogłębiające zdradzają, że wiedza Polaków nie jest taka duża. Tylko 32% Polaków potrafi opisać różnice między typami cholesterolu „dobrym” HDL i „złym” LDL (vs. 61% Europejczyków). Z tych samych badań wynika, że aż 81% Polaków (vs. 62% Europejczyków) twierdzi, że zmiana stylu życia na zdrowy byłaby dla nich trudna.

Statystyki ogólnopolskiego badania NATPOL nie pozostawiają złudzeń. Problem podwyższonego poziomu cholesterolu dotyczy 18 mln mieszkańców naszego kraju.

– Sama wiedza na temat czynników wpływających na podwyższony poziom cholesterolu nie wystarczy. Potrzeba kompleksowego i przemyślanego planu obejmującego zmianę naszych przyzwyczajeń. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają, że obawy Polaków przed wprowadzeniem zmian w życiu to jedna z głównych przyczyn tak złych statystyk – mówi Maciej Banaszkiewicz – Kierownik Marki Flora pro.activ.

– Program Proaktywnie dla Serca to nie tylko kompendium wiedzy, ale przede wszystkim konkretne narzędzia – ćwiczenia, przepisy kulinarne na smaczne, zdrowe i łatwe do przygotowania posiłki pozytywnie wpływające na poziom cholesterolu – dodaje.

Program „Proaktywnie dla Serca” jest wpisany w plan firmy Unilever p.t. „Życie w sposób zrównoważony”. Plan ten zakłada wzrost firmy przy jednoczesnym obniżeniu jej wpływu na środowisko naturalne i zwiększeniu pozytywnego wpływu społecznego.

– Wierzymy, że możemy prowadzić biznes w sposób zrównoważony, czyli rosnąć, rozwijać naszą działalność i jednocześnie, poprzez nasze marki poprawiać jakość życia naszych konsumentów – wyjaśnia Harm Goossens – Prezes Zarządu Unilever na kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Strona Programu www.proaktywniedlaserca.pl zawiera wszystkie niezbędne informacje o Programie i cholesterolu. Ze strony można także zamówić sobie bezpłatny pakiet startowy do walki z cholesterolem, w którego skład wchodzi poradnik, kalendarz, książeczka z przepisami kulinarnymi oraz książeczka z przydatnymi codzienne poradami i wskazówkami dietetycznymi. Pakiet dostępny jest w wersji elektronicznej do pobrania lub w wersji papierowej, dostarczanej do domu.

– Pakiet zawiera wiele cennych informacji, które na pewno pomogą niezdecydowanym podjąć właściwą decyzję. Sam przeszedłem tę drogę walki o prawidłowy poziom cholesterolu i wiem jak dużo wysiłku musiałem włożyć, żeby znaleźć odpowiednie informacje na ten temat i ułożyć odpowiednio dietę. Dlatego postanowiłem zaangażować się w Proaktywnie dla Serca, by pomóc jak największej liczbie osób rzucić wyzwanie złemu cholesterolowi i przystąpić do Programu. Panuje także błędne przekonanie, że problem ten dotyczy wyłącznie osób otyłych i mało aktywnych fizycznie. Zostałem ambasadorem Programu, by uzmysłowić Polakom, że problem ten może dotyczyć każdego – opowiada Artur Partyka, polski lekkoatleta, skoczek wzwyż, ambasador Programu.