Prezes Rabat Detal podsumowuje targi dla swoich kontrahentów

Aktualności

Prezes Rabat Detal podsumowuje targi dla swoich kontrahentów

04 października 2023

W dniach 20-22 września br. odbyła się kolejna edycja targów handlowych Rabat Detal. Tradycyjnie już, blisko 400 kontrahentów – franczyzobiorców oraz producentów współpracujących z siecią, zostało zaproszonych do Hotelu Bania Thermal&Ski, zlokalizowanego w Białce Tatrzańskiej.

Rabat Detal to polska sieć handlowa, licząca ponad 2 700 sklepów na terenie niemal całej Polski. Spółka wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Specjał – jednego z podmiotów zrzeszających sklepy franczyzowe w kraju.

Targi Rabat Detal są cyklicznym wydarzeniem, na które każdego roku zapraszani są franczyzobiorcy generujący najwyższe obroty oraz producenci współpracujący z siecią.

Całość wydarzenia rozpoczął wieczorny bankiet. Podobnie, jak podczas poprzednich edycji targów, zgromadzonych gości powitał Krzysztof Tokarz, Prezes Grupy Kapitałowej Specjał. Następnie przyszła pora na prezentację, w której Prezes Tokarz omówił miniony rok, zarówno poprzez pryzmat sieci Rabat Detal, jak i całej Grupy Kapitałowej, a także przedstawił ambitne plany na nadchodzące miesiące. Część oficjalną zwieńczyło wręczenie nagród franczyzobiorcom oraz producentom, którzy w ostatnim czasie odznaczyli się największym zaangażowaniem w rozwój sieci Rabat Detal.

Drugi dzień imprezy, tradycyjnie skupiał się już głównie na części handlowej. Licznie zebrani właściciele sklepów zrzeszonych w ramach sieci Rabat Detal, mogli tym razem zapoznać się z nowinkami produktowymi oraz skorzystać z atrakcyjnych ofert zakupowych od blisko 50 producentów, którzy przygotowali swoje targowe stoiska. Zainteresowanie oraz wielkość zamówień dokonanych przez franczyzobiorców przerosła najśmielsze oczekiwania.

Po części targowej odbyła się oficjalna prezentacja zainaugurowana przez Tomasza Wilkonia, I Wiceprezesa Zarządu Rabat Detal. Prezes Wilkoń omówił imponujący rozwój sieci na przestrzeni lat, mimo licznych zagrożeń, z którymi firma musiała sobie radzić:

– W ciągu 15 lat w Polsce zamknęło się ponad 110 tys. sklepów. Ostatnie lata dotknęły naszą branżę w szczególny sposób. Wojna na Ukrainie, Covid, wysoka inflacja, działalność dużych sieci handlowych – wszystko to miało wymierny wpływ na zachowania konsumentów, a co za tym idzie, na trudność prowadzenia biznesu w naszej branży. Z tym większą dumą mogę powiedzieć, że Rabat Detal wie, jak się temu przeciwstawiać. Rzucamy wyzwanie rynkowi nowoczesnemu, co doskonale pokazują statystyki. Od 2018 roku, mimo wszelkich napotkanych trudności, liczba naszych sklepów wzrosła o ponad 100% – mówił Tomasz Wilkoń.

Z końcem 2018 roku w ramach Rabat Detal zrzeszone były 1 302 sklepy. Obecnie liczba placówek franczyzowych należących do sieci wynosi 2 724.

Dalszą część prezentacji, poświęconą sposobom, dzięki którym Rabat Detal radzi sobie ze zmieniającymi się rynkowymi realiami, a także planom sieci na najbliższą przyszłość, poprowadził Rafał Batorowicz, Dyrektor ds. Marketingu i Innowacji Cyfrowych w Grupie Kapitałowej Specjał:

– Kluczową kwestią jest dla nas zadowolenia klienta, które zależy od wielu czynników. Bardzo ważne jest to, co konsumenci widzą będąc w sklepie, dlatego inwestujemy w nowoczesne rozwiązania w naszych placówkach. Nieustannie szkolimy się z zakresu merchandisingu czy remodelingów, aby móc tę wiedzę przekazywać naszym franczyzobiorcom. Z drugiej strony, dla klientów coraz bardziej istotne jest również to, w jaki sposób marka próbuje do nich docierać w innych sferach – chociażby w sferze on-line. Działania z tego zakresu to coś, na czym będziemy się bardzo mocno skupiać w nadchodzących miesiącach – podkreślał Batorowicz.

Rabat Detal od kilku miesięcy prowadzi intensywne prace nad nowoczesnymi rozwiązaniami, zarówno dla klientów docelowych, jak i dla franczyzobiorców. Oprócz nowoczesnej aplikacji mobilnej dla konsumentów, równolegle prowadzony jest m.in. projekt modernizacji Uniwersytetu Przedsiębiorczości – innowacyjnej platformy e-learningowej czy projekt nowego podejścia do komunikacji w social mediach, w który angażowani są franczyzobiorcy. Ponadto, najważniejsze działania w sieci omawiane są podczas regularnych obrad powołanych niedawno do życia Rad Franczyzowych.

źródło: GK Specjał
Oprac.: Klaudia Walkowiak