Trzy najnowsze produkty Metaxa – Metaxa On Metal, Metaxa Deeper Roots i Metaxa 12* – otrzymały najwyższe wyróżnienia w międzynarodowym konkursie A’ Design 2013/2014.
A’ Design to konkurs designu odbywający się co roku w światowym centrum wzornictwa – Mediolanie. W tym roku jury oceniło około 12 500 projektów nowych produktów z ponad 150 krajów. Spośród nadesłanych prac jury wybrało najlepsze projekty w każdej z kategorii. Kryteriami wyboru były innowacyjność, funkcjonalność, ergonomia, sposób prezentacji produktu, ciekawe szczegóły i zastosowana technologia. Producent Metaxy był jedyną firmą z branży alkoholowej, której trzy nowe projekty opakowań otrzymały najważniejsze nagrody w konkursie.
Metaxa On Metal, która otrzymała Złotą Nagrodę A’ Design. Projekt metalowego pudełka wyróżnia się falistymi liniami i gładką powierzchnią odzwierciedlającą aksamitny smak trunku. Inspiracją do stworzenia tego metalowego opakowania były techniki obróbki metalu, wykorzystywane w zaawansowanej produkcji karoserii samochodów. Pudełko wykończone jest kolorami Metaxy, czyli żółtym, niebieskim i białym, a całość sprawia wrażenie „nawoskowania”, tak jak w przypadku karoserii wysokiej klasy samochodu. Pudełko zaprojektowane jest tak, aby do jego produkcji konieczna była minimalna ilość metalu.
Metaxa Deeper Roots, która otrzymała Srebrną Nagrodę A’ Design za graficzne przekazanie koncepcji „korzeni” (ang. roots) Metaxy oraz za odniesienie do winogron Muskat, bez konieczności używania rozbudowanych tekstów w różnych językach. Inspirowany tuleją projekt uznano za skutecznie przekazujący hasło „edycji limitowanej” i podnoszący wartość produktu. Dzięki projektowi zbędne staje się kartonowe opakowanie prezentowe, co wiąże się ze zmniejszonym zużyciem energii i drewna. Projekt pozwala eksponować piękny kształt butelki, stanowiąc jednocześnie znakomite opakowanie prezentowe. Dodatkowo umożliwia dostrzeżenie bursztynowego płynu poprzez przezroczyste pionowe logo na butelce.
Metaxa 12*, która otrzymała Brązową Nagrodę A’ Design za nowe opakowanie prezentowe. Opakowanie to zostało docenione za wysokie walory prezentacyjne oraz funkcjonalność. Wytłoczenia na opakowaniu, takie jak emblemat Wojownika Salamińskiego, uznano za detale podnoszące wartość estetyczną produktu.