Konsekwentnie przeprowadzana transformacja, związana z dynamiką rynku i oczekiwaniami klientów, przyniosła po trzech kwartałach 2019 r. efekt w postaci kolejnego wzrostu obrotów supermarketów i stacji paliw Intermarché oraz sklepów Bricomarché. Obroty w wysokości prawie 5,7 mld zł, jakie Grupa Muszkieterów zanotowała w okresie od stycznia do września bieżącego roku, są potwierdzeniem znaczenia niezależnego handlu oraz dobrym prognostykiem na przyszłość.
Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła III kwartały 2019 r. obrotami w wysokości blisko 3,8 mld zł. W ostatnich miesiącach sieć otworzyła kolejne 3 stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wlkp. oraz Przemkowie. W przypadku ostatniej lokalizacji do dyspozycji mieszkańców miasta oddany został także sklep oferujący blisko 10 tys. artykułów.
– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwoliły nam stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Od początku 2019 r. sieć prowadzi kampanię wokół hasła przewodniego „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii.
Udane trzy kwartały odnotowały również supermarkety Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,9 mld zł i były wyższe o ponad 11% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.