– Polacy coraz chętniej sięgają po whisky, co potwierdza ostatni raport KPMG dotyczący rynku dóbr luksusowych w Polsce. Według raportu rynek ekskluzywnych alkoholi rośnie stabilnie w tempie ponad 5 procent rocznie. Jednak dużą uwagę zwraca tu wzrost sprzedaży whisky, która rośnie w tempie powyżej 10 procent. KPMG prognozuje nawet, że tempo wzrostu sprzedaży samych single maltów ma w 2020 roku zbliżyć się do aż 19 procent w skali roku – mówi Colin Hampden-White, dyrektor Stilnovisti , organizatora festiwalu – Frekwencja na Poznań Whisky Show potwierdza ten trend. Polacy chętnie sięgają po whisky. Rośnie ich wiedza na temat sposobów destylacji, produkcji oraz całej filozofii związanej z tym szlachetnym trunkiem. – dodaje. W ubiegłym roku Poznań Whisky Show odwiedziło prawie półtora tysiąca mniej osób niż podczas tegorocznej edycji. Tak duży wzrost zainteresowania imprezą świadczy o olbrzymiej popularności whisky w naszym kraju.