Zakończył się finał drugiej edycji konkursu Herosi na Starcie organizowanego przez Grupę Eurocash. Jury przyznało 10 pierwotnie przewidzianych nagród projektom o szerokim zakresie tematycznym, dodatkowo zdecydowało się przyznać trzy dodatkowe wyróżnienia.
Zakwalifikowani uczestnicy mieli w toku programu możliwość rozwijania swoich przedsiębiorczych cech, będących zarazem kategoriami konkursowymi, tj.: odwaga biznesowa, motywacja do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu oraz odpowiedzialność za innych. Kategorie były zgodne z „dorosłą” wersją konkursu – Herosami Polskiej Przedsiębiorczości (czyli coroczny, ogólnopolski konkurs skierowany do właścicieli lokalnych sklepów detalicznych współpracujących z Grupą Eurocash), a w ramach każdej z nich zespoły objęte zostały opieką doświadczonych mentorów – właścicieli sklepów współpracujących z Grupą Eurocash.
Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas V Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, który odbył się 29 września 2021 r. w formule online.
Wśród zwycięskich projektów znalazły się:
- w grupie młodszej: projekt aplikacji służącej do wychowu matek pszczelich; firma oferująca szeroki zakres usług filmowania za pomocą drona; aplikacja wspierająca naukę, program do prezentacji produktów online; a także platforma networkingowa dla młodych;
- w grupie starszej: projekt platformy wspierającej inwestorów, marketplace usług dla zwierząt; aplikacja wspomagająca zarządzanie personelem; gumy funkcyjne do żucia; a także gra audialna.
- Wyróżniono także 3 projekty, które także przykuły uwagę Jury: projekt inteligentnej, pasieki; kanał YouTube wspierający przedsiębiorczość młodych ludzi; platforma marketplace dla tancerzy.
– Programy takie jak Herosi na Starcie przypominają nam, jak ogromny potencjał i siła drzemie w młodych ludziach. To w końcu oni są przyszłością biznesu! Dodatkowo, początkujący przedsiębiorcy mieli okazję w toku konkursu porozmawiać ze „starszymi kolegami” – przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, czerpać z ich wiedzy i doświadczenia. Taka międzypokoleniowa współpraca i wymiana doświadczeń to ogromna wartość dla wszystkich – i tych starszych, i młodszych. Tak się składa, że Kongres, podczas którego zostały ogłoszone wyniki konkursu, przebiegał pod hasłem „Generacja P – Łączy nas siła pokoleń!”. Trudno chyba o lepsze podsumowanie programu – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.