“Poradnik Restauratora” najchętniej czytanym tytułem w stowarzyszeniach kulinarnych

Aktualności

“Poradnik Restauratora” najchętniej czytanym tytułem w stowarzyszeniach kulinarnych

14 października 2022

Stowarzyszenia kulinarne przeprowadziły we wrześniu br. ankietę wśród zrzeszonych w nich profesjonalistów HoReCa, jej wyniki potwierdzają znaczenie prasy gastronomicznej dla branży.

Od kilku lat dotarcie i czytelnictwo branżowej prasy gastronomicznej nie było weryfikowane przez uznane na rynku biura badawcze. Redakcja „Poradnika Restauratora”, bratniego tytułu “Poradnika Handlowca”, może jednak zaprezentować Państwu wyniki ankiety, którą na naszą prośbę, we wrześniu 2022 r., przeprowadziły czołowe polskie stowarzyszenia kulinarne wśród kucharzy, szefów kuchni i ekspertów kulinarnych zrzeszonych w ich szeregach.

Anonimowa ankieta dotycząca prasy gastronomicznej została łącznie wysłana do 962 osób zrzeszonych w ramach:

• Euro-Toques Polska;
• Klubu Szefów Kuchni;
• Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni;
• Polskiej Inicjatywy Kulinarnej;
• Polskiego Stowarzyszenia Kucharzy;
• Stowarzyszenia Małopolskich Kucharzy i Cukierników.

Wyniki z ankiet, na które udzielono odpowiedzi, prezentujemy poniżej.

Profesjonaliści branży HoReCa wskazali “Poradnik Restauratora” jako magazyn gastronomiczny, który w formie drukowanej najczęściej otrzymują (dotarcie 70,3 %) i najchętniej czytają (czytelnictwo 55,4 %).

“Poradnik Restauratora” najchętniej czytanym pismem gastronomicznym wśród profesjonalistów zrzeszonych w stowarzyszeniach kulinarnych w Polsce.

Warto podkreślić, że papier cieszy się niesłabnącym autorytetem, bo aż 66,3 % odpowiedzi wskazuje drukowany magazyn branżowy jako prestiżową formę publikacji, a łącznie 70,3 % odpowiedzi potwierdza skuteczność prasy jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Dziękujemy stowarzyszeniom kulinarnym oraz ich członkom za okazane zaufanie i docenienie pracy branżowych czasopism gastronomicznych.

UWAGA DO WYNIKÓW:

Zaprezentowano wyniki z odpowiedziami powyżej 5 %, ogółem udzielający odpowiedzi wskazywali następujące tytuły branżowe:

Food Service,
Mistrz Branży,
Poradnik Restauratora,
Przegląd Gastronomiczny,
Restaurant Managment,
Szef Kuchni.

Błąd standardowy w tej ankiecie wynosi 10,17 punktów procentowych.
Wyniki badania zarchiwizowane w platformie Google Forms.