Ponad 3,72 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów po I półroczu 2019 r.

Aktualności

Ponad 3,72 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów po I półroczu 2019 r.

23 lipca 2019

Pierwsze sześć miesięcy 2019 r. Grupa Muszkieterów zakończyła solidnymi obrotami w wysokości ponad 3,72 mld zł. Oznacza to wzrost o prawie 5% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio blisko 2,5 mld zł i prawie 1,23 mld zł. Te solidne wyniki to sukces całej Grupy, zrzeszającej polskich przedsiębiorców, dobry prognostyk na przyszłość i efekt wzmożonej pracy właścicieli sklepów oraz pracowników supermarketów i centrali.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez Grupę Muszkieterów w Polsce, w tym sieci Intermarché i Bricomarché. Osiągnęliśmy je pomimo presji rynkowej oraz obowiązującego zakazu handlu w wybrane niedziele – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje: – Mocne przyspieszenie sprzedaży odnotowaliśmy w drugim kwartale tego roku. Przyczyniło się do tego wiele czynników, wśród których należy wymienić dużo korzystniejszy układ kalendarza oraz zmiany, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Optymalizacja tego szyldu wciąż trwa, jednak już teraz wpływa korzystnie na dynamikę obrotów. Natomiast dostrzegamy jeszcze ogromny potencjał, by poprawić wyniki w sklepach porównywalnych tzw. like-for-like. Dotychczasowo osiągane postępy w sprzedaży pozwalają nam z determinacją i optymizmem podejmować kolejne działania w drugiej połowie roku.

W pierwszym półroczu sieć zaprezentowała kampanię reklamową, której hasło przewodnie brzmi „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki w Polsce oraz fundamentalne zmiany w strategii prezentowania brandu Intermarché. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, optymizm i inspiracja. Zgodnie z nową strategią, celem sieci jest zapewnienie klientom nie tylko świeżych produktów najwyższej jakości, ale również codziennych inspiracji, dzięki którym odkryją radość z gotowania smacznych i zdrowych posiłków. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii.

Kolejnym ważnym wydarzeniem w pierwszym półroczu 2019 r. było wprowadzenie nowej marki własnej „Z sadów i pól”. W jej ramach sieć proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa, które pochodzą od sprawdzonych dostawców. Oferta jest skierowana głównie do osób, które przywiązują szczególną wagę do zdrowego i zbilansowanego odżywiania.