Woda to jeden z podstawowych produktów nabywanych przez polskie gospodarstwa domowe – dowodzą badania przeprowadzone przez instytut GfK. W całym 2016 r. 97% kupujących przynajmniej raz nabyło produkt z tego asortymentu, czyli wodę gazowaną lub nie, czystą, smakową oraz funkcjonalną. Rozważając ilość zakupionej w ubiegłym roku wody, wzrosła ona o 1,1% czyli przeciętne gospodarstwo domowe kupiło w sumie w 2016 r. 220 litrów wody. W przeliczeniu – jeden kupujący nabył w całym roku 5,5 l wody butelkowanej przy średnio 40 transakcjach. Mniej wody niż rok wcześniej nabyły gospodarstwa domowe w dużych miastach prowadzone przez osoby w wieku 30-39 lat oraz dwuosobowe. Z kolei w segment wody smakowej stanowi 12% w całościowym ujęciu zakupionej w ubiegłym roku wody i stracił on na znaczeniu. Miejscem gdzie gospodarstwa domowe najchętniej kupowały wodę były hipermarkety. Badania powstały na podstawie danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych.
Źródło: GfK
Foto: pixabay.com