W roku 2014 rynek piwa ustabilizował się. Branża piwowarska zanotowała spadek wartości sprzedaży o 0,6%, który został skompensowany wzrostem ilościowym sprzedaży o 0,8% według Nielsena.
Rynek piwa w dalszym ciągu jest bardzo konkurencyjny co zaowocowało dużą ilością innowacji. Producenci piwa przygotowali atrakcyjne oferty produktowe – w sumie na rynku pojawiło się ponad 500 nowości.
W przyszłości przewidujemy organiczny spadek rynku piwa spowodowany czynnikami demograficznymi (starzenie się społeczeństwa). Może to zostać skompensowane przez innowacje i nową ofertę produktową w kategorii, gdyż podobnie jak w całej Europie obserwujemy zmieniające się preferencje konsumenckie – poszukiwanie nowych smaków. W 2014 roku tylko o 1,1% wzrósł rynek tzw. lagerów, natomiast o ponad 11% powiększył się udział sprzedaży piw smakowych, pszenicznych i specjalności.
Spada wolumen piw mocnych (-7,3% w 2014 roku), z powodu wzrostu popularności piw o niższej zawartości alkoholu.
W 2015 roku spodziewamy się utrzymania wolumenów kategorii na poziomie zbliżonym do roku 2014 przy niewielkim spadku wartościowym sprzedaży.