Gunnar Günther, Prezes Kaufland Polska, na konferencji prasowej z okazji 20-lecia obecności sieci w Polsce wspomniał, że dla naszych konsumentów wprowadzono stoiska mięsne Pochwalił to, że Polacy doceniają świeże produkty.
27 października w centrali Kaufland Polska odbyła się konferencja prasowa, na którą zaproszono redakcję „Poradnika Handlowca”. Podczas spotkania prelegenci mówili nie tylko o dotychczasowym rozwoju sieci, ale i o innowacjach i planach na przyszłość.
– Warto wiedzieć, że mnóstwo działań Grupy Schwarz, które są widoczne dziś, inicjowane jest jeszcze w momencie, gdy inni o tym w ogóle nie myślą. Zbieramy doświadczenia z wszystkich krajów, w których działa Kaufland i znajdujemy takie, które najlepiej pomogą nam przeciwdziałać szkodliwemu wpływowi na środowisko. To nie jest tak, że my odpowiadamy na trendy krajowe. Mamy strategię narodową, którą sukcesywnie wdrażamy i jest to wieloletni projekt, więc gdy w Polsce zaczynało się mówić o ochronie środowiska, to my byliśmy już na tej drodze od dawna – mówiła Ewelina Jarosińska, Członek Zarządku Kaufland Polska.
Co ciekawe, sieć Kaufland nie poprzestaje tylko na wprowadzaniu nowości, ale również dba o to, by były to działania istotne.
– Najlepszą weryfikacją naszych rozwiązań jest feedback od klientów. To dzięki nim widzimy, czy dany produkt z innowacją się sprzedaje, czym najbardziej zainteresowani są polscy klienci. Wśród konsumentów jest obecnie wysoka wrażliwość, jeśli chodzi o kwestie związane ze środowiskiem. Z kolei proces wdrażania nowych rozwiązań jest kilkuetapowy, najpierw testujemy je w mniejszym środowisku, na kilku wybranych marketach. Obserwujemy młodych konsumentów i oczekiwania młodego pokolenia. Wprowadziliśmy też własne marki, jak produkty K-Bio. Dbamy również o to, by w polskich marketach znajdowało się jak najwięcej produktów od polskich dostawców – mówiła Susann Pannicke, Członek Zarządu Kaufland Polska.