Polska z największym w Europie udziałem sprzedaży w placówkach mniejszego formatu

Aktualności

Polska z największym w Europie udziałem sprzedaży w placówkach mniejszego formatu

Z ostatniej analizy firmy badawczej CBRE pt. ,,Sektor spożywczy w Polsce’’ wynika, że żywność oraz napoje bezalkoholowe odpowiadają aż za jedną czwartą ogółu wydatków gospodarstw domowych. Co więcej, z analizy dowiadujemy się, że na mapie Europy jesteśmy krajem o największym udziale sprzedaży w placówkach mniejszego formatu, czyli poniżej 300 mkw.

Zakupy spożywcze codziennie robi niemal 40% Polaków, zaś w znaczącej mniejszości są ci mieszkańcy naszego kraju, którzy uzupełniają swoje lodówki oraz spiżarnie rzadziej niż 3 razy w tygodniu. Pandemia spowodowała jednak zmianę zwyczajów zakupowych: teraz ponad połowa konsumentów (51%) robi większe zakupy za jednym razem.  Choć zainteresowanie zakupami tzw. produktów pierwszej potrzeby w kanałach online rośnie, dziś trudno jeszcze mówić o rewolucji. Blisko 60% ankietowanych nie  robiło przed pandemią zakupów przez Internet i nadal tego nie robi. Wolą tradycyjne, fizyczne sklepy i supermarkety.

Z analizy wynika także, że dobrze ma się tzw. mikrohandel czy małe, rodzinne sklepy. Na mapie Europy jesteśmy krajem o największym udziale sprzedaży w placówkach mniejszego formatu, czyli poniżej 300 mkw. Sklepów spożywczych poniżej 100 mkw. jest zaś ponad 54 tys.

źródło: inf. prasowa