20 września, podczas drugiego dnia XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców zgromadzeni przedstawiciele środowisk naukowych i eksperci branży owocowo-warzywnej przyznali, że działania Funduszu Promocji Owoców i Warzyw są skutecznym narzędziem w dziedzinie edukacji i wspierania sprzedaży, a także konsumpcji produktów z grup warzyw i owoców produkowanych przez polskich przedsiębiorców. Szczególnie doceniono działania podejmowane w ramach Funduszu na rzecz pozyskania nowych rynków zbytu dla krajowych produktów. Dostrzeżono, że działania te są ewenementem na skalę światową. Prelegenci i paneliści Kongresu byli zgodni, że sukcesem polskiej branży jest współpraca podejmowana pomiędzy producentami i przetwórcami, ich koncentracja na podaży, dostosowanie produkcji do wysokich i różnorodnych oczekiwań rynków, a w efekcie sprzedaż polskich produktów o wysokiej jakości. Drugi dzień XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców zakończył się konkluzją, że kluczem do dalszego rozwoju branży producentów owoców, warzyw, przetworów owocowo-warzywnych takich, jak na przykład soki, mrożonki czy musy, jest dalsza współpraca środowiska producenckiego, utrzymanie wysokiej jakości produktów i zaangażowanie środowiska naukowego.