Rynek słodyczy czekoladowych w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy. Aktualnie Polska jest największym rynkiem czekolady w Europie Środkowo-Wschodniej. Pomimo pandemii wskaźniki rynku wyrobów czekoladowych cały czas wzrastają.
Jak wynika z danych raportu agencji Nielsen „Światowy i polski rynek czekolady”, krajowa wartość wyrobów czekoladowych w czerwcu 2021 r. wyniosła 7,65 mld zł. W 2020 r. kraje Unii Europejskiej wyprodukowały 3,54 mln ton słodyczy czekoladowych.
Raport „Światowy i polski rynek czekolady” wskazuje na fakt, że w ciągu kilkunastu minionych lat spożycie czekolady w przeliczeniu na statystycznego Polaka wzrosło o około 30% – z 4kg w 2007 r. do 5,2 kg w 2020 r. Poziom z zeszłego roku jest zbliżony do rekordu 5,3 kg, które statystyczny Polak zjadł w 2014 i 2019 r. Mimo tego w dalszym ciągu odstajemy od światowych liderów konsumpcji czekolady. Austriacy i Niemcy w ciągu roku zjadają 8,3 kg czekolady. Szwajcarzy, Brytyjczycy i Szwedzi wyprzedzają nas o ponad 2 kg.
Statystyczny mieszkaniec Polski na słodycze z dodatkiem kakao w ciągu roku wydaje ok. 190 zł. Największą popularnością cieszą się tabliczki czekolady (28,2 % rynku) i praliny (27,2%), Batony, wafle i figurki znajdują się na dalszych miejscach. Na świecie najpopularniejsza jest mleczna czekolada (51% sprzedaży), ciemna (31%) oraz biała (18%).
źródło: Rzeczpospolita