Polska sieć sklepów POLOmaket przyłącza się do przedsięwzięcia zainicjowanego przez POHiD dla popularyzacji sprzedaży polskich warzyw i owoców, szczególnie tych objętych embargiem.
Akcja „Jem, bo polskie” ma na celu zamanifestowanie solidarności całego sektora żywnościowego w sytuacji nadpodaży owoców, głównie jabłek oraz warzyw. POLOmarket jako największa sieć sklepów spożywczych w systemie niefranczyzowym w Polsce, korzystając ze swego potencjału, pragnie działać aktywnie na rzecz zwiększenia sprzedaży rodzimej produkcji owoców i warzyw, stąd uczestnictwo w akcji.
Logo „Jem, bo polskie” w sklepach POLOmarket stosowane jest do promocji polskich jabłek oraz innych owoców i warzyw dotkniętych embargiem. Wśród produktów rolnych pod szczególną pieczą znajdują się: jabłka, wiśnie, czereśnie, śliwki, kapusta biała i czerwona, inne kapusty, kalafiory, brokuły, brzoskwinie, seler, papryka i gruszki.
Produkty oznaczone biało-czerwonym znakiem „Jem, bo polskie” znaleźć można na stoiskach owocowo-warzywnych sklepów POLOmarket na terenie całego kraju. Solidaryzując się z ideą akcji „Jem, bo polskie”, POLOmarket pragnie zachęcić wszystkich konsumentów do nabywania artykułów rolno-spożywczych pochodzenia krajowego i tym samym do wspierania rodzimej gospodarki.