Polmos Bielsko-Biała: Nasze dziedzictwo łączymy z nowoczesnością

Wywiady

Polmos Bielsko-Biała: Nasze dziedzictwo łączymy z nowoczesnością

29 grudnia 2022

W grudniowym wydaniu “Poradnika Handlowca” ukazała się rozmowa z Karoliną Kłos, Senior Brand Manager, Polmos Bielsko-Biała. W wywiadzie poruszyliśmy m.in. temat 200-letniej tradycji firmy.

Jak udaje się Państwu łączyć niemal 200-letnią tradycję z innowacyjnością?

Korzenie naszego zakładu w Bielsku-Białej sięgają XIX wieku – tradycja firmy wywodzi się z jednej strony z założonej przez Jakoba Grossa w 1849 roku w Lipniku, fabryki spirytusu, z drugiej zaś – fabryki Jerzy Jenker & Co, która przejęła receptury po powstałej w 1827 roku fabryce należącej do rodziny Thomke. Zaraz po wojnie w 1946 roku obie firmy zostały znacjonalizowane, a od roku 2014 spółka działa pod nazwą Polmos Bielsko-Biała S.A. Niemal dwieście lat doświadczenia zakładu określa kompetencje Polmosu w produkcji alkoholi wysokoprocentowych jakości premium i ultra premium. Bazujemy na tradycyjnych recepturach, jednak w wielu przypadkach są one punktem wyjścia do tworzenia kolejnych. Tak było, chociażby z naszą jedną z ostatnich nowości, 35% likierem ziołowym Globetrotter.

Jakie trendy panują obecnie na rynku wyrobów alkoholowych w Polsce? W jaki sposób dopasowują Państwo swoją ofertę do ewoluujących potrzeb konsumentów?

Historię, nasze dziedzictwo łączymy z nowoczesnością. Nieustannie staramy się być blisko rynku i konsumentów, śledząc ich zmieniające się upodobania. Pasja, z jaką działamy odzwierciedla się w formie nowych produktów, zawsze opakowanych w wyjątkowe butelki i etykiety – tak jest z rodziną produktów Biały Bocian, marką Ogiński, a także kraftową wódką Żurek Żytni czy 40% Wiśniówką Cherry Cordial. To samo dotyczy zupełnie nowej propozycji, tegorocznego debiutu, drinków gotowych do spożycia RTD (ready to drink) pod marką Biały Bocian KLE KLE – propozycji dla pełnoletnich, jednak młodszych klientów, niż grupa docelowa innych naszych marek.

Jakie największe wyzwania stoją przed branżą w 2023 roku?

Co do wyzwań 2023 roku, to z całą pewnością będą je stanowić dalsze podnoszenie akcyzy od wyrobów alkoholowych, a także pogarszające się nastroje konsumenckie, spowodowane czynnikami makroekonomicznymi, przede wszystkim wciąż rosnącymi kosztami i cenami – inflacją.